Inspirasjonskveld Melbu

Nordland Skikrets har vært på besøk i Vesterålen og arrangert inspirasjonskveld i Melbu.

Onsdag 6. desember ble det arrangert inspirasjonskveld hos Melbo IL. Skiklubbutvikler Stine Wike holdt en times aktivitetsøkt for voksne og barn for å inspirere til skitrening med høy «gøy-faktor»!
Rundt 24 barn og 12 voksne deltok på økta med lek og samarbeid utenfor klubbhuset i Melbu. Det var mye engasjement og smil blant barn og voksne.

En av trenerne uttalte at «denne aktiviteten fungerer jo kjempegodt for både små og store – den må vi bruke i treningene våre!» Flere av trenerne fikk også inspirasjon til andre områder og måter å organisere skitrening på.

Etter skiøkta gikk alle inn i klubbhuset for felles kveldsmat og sosial prat. Skiklubbutvikleren hadde også en liten presentasjon av ulike tiltak som skikretsen kan bidra med i arbeidet med å øke rekrutteringen til skisporten. Det ble blant annet stort engasjement rundt å arrangere Skisprell og Grasrottrenerkurs i løpet av kommende sesong.

«Dette var en inspirerende kveld!» var tilbakemeldingen fra flere av trenerne.

nif-epi04, 04