Felles NNM 2025

Etter ønske fra alle de nordnorske skikretsene vil vi i 2025 jobbe for å få til et felles nordnorsk mesterskap (NNM) i Nordland, samlet for alle grener. Vi ønsker at mesterskapet skal være en stor skifest for hele den nordnorske skifamilien.

I flere møter mellom de nordnorske skikretsene har det vært diskutert muligheten om å arrangere et felles nordnorsk mesterskap for alle grener. Dette for å løfte arrangementet og skape en nordnorsk skifest for hele skifamilien. Interessen for et slikt arrangement er stor i alle de tre nordnorske skikretsene.

Dette er ikke tenkt som en fast regel, da det vil begrenses til færre arrangører. Men det er et ønske om å legge til rette for det når vi har arrangørsteder som kan betjene alle grener. Grenene som her vil inngå er alpint, langrenn, hopp og kombinert.

I 2025 skal NNM arrangeres i Nordland. Her peker Mo i Rana seg ut som arrangørsted, med anleggene i Skillevollen og de nye Fageråsbakkene.

Nordland Skikrets har dermed tatt kontakt med skiklubbene i Rana og oppfordret dem til å søke om å arrangere NNM 2025. Vi venter spent på responsen, og håper å få til dette.

Om det mot formodning ikke skulle la seg gjøre, vil vi gå tilbake til opprinnelig rulleringsplan for NNM med ny søknadsfrist.