KM i Alpint Svolvær

Utfordringer for arrangøren Svolvær Alpinklubb under KM i Alpint forrige helg.

Det startet med havari på tråkkemaskin og natt til fredag sporet heisen av i det voldsomme uværet. Heisen og tråkkemaskin ble fikset og vi fikk gått i gang med slalåmrenn fredag ettermiddag for U14 og eldre. Etter første omgang fikk vi en ny heisstans som gjorde at andre omgang måtte avlyses. Heisstansen viste seg å være som så omfattende at 5 av våre dugnadsarbeidere måtte arbeide hele natten gjennom for å få heisen opp å gå.

Kl 06:20 lørdag morgen var vi klare til ny dag med heis og god stemning. Deretter skapte været nye utfordringer for oss. Det ble forsøkt å flytte målområde og ellers gjøre tilpasninger for å kunne gjennomføre renn for de eldste, noe som viste seg å bli for vanskelig. Storslalåm rennet for de eldste ble avlyst.

Vi fikk gjennomført to renn for U12 og yngre på lørdag. Disse barna viste nydelig idrettsglede!

Foto: Arnfinn Paus

Arrangementet hadde 110 påmeldte deltakere; 78 i U12 og eldre og 32 i U10 og yngre.
Alpinistene som deltok kom fra Sortland alpinklubb, Harstad alpinklubb, Tromsø alpinklubb, Narvik Slalåmklubb, Ankenes Alpinklubb, Rana Slalåmklubb, Mosjøen slalåmklubb og Svolvær alpinklubb.

Foto: Arnfinn Paus

All honnør til dugnadsgjengen!

Nå gleder vi oss til renn på Sortland til helgen og NNM i Harstad neste helg!

NIF-EPI01, 01