Inspirasjonskveld hos Tverlandet IL

Engasjerte deltagere fra skigruppa, skole og SFO deltok onsdag 19. oktober på artig aktivitetsøkt i Tverlandet IL. Målet var å skape inspirasjon til variert aktivitet i barnegrupper.

Onsdag 19. oktober fikk Tverlandet IL besøk av skiklubbutvikler Stine Wike (Nordland skikrets) og Marianne Myklebust (Hedmark og Oppland skikrets). 7 engasjerte deltagere fra idrettslaget, skolen og SFO deltok på en spennende og artig aktivitetsøkt med leker og øvelser for barnegrupper. Underveis snakket vi litt om trenerrollen og hvordan legge til rette for aktivitet sånn at alle barn føler mestring og glede i aktivitet.

Etter aktivitetsøkta koste vi oss med boller og kaffe inne i klubbhuset til Tverlandet IL. Vi hadde en fin samtale rundt hvordan vi kan jobbe for at flere barn og foreldre får oppleve tilhørighet og skiglede gjennom skolen, barnehagen og idrettslaget. Etter inspirasjonskvelden fikk alle deltagerne utlevert et hefte på epost fullstappet med gode ideer og tips til nye morsomme aktiviteter.

Ønsker din klubb besøk av vår skiklubbutvikler, ta kontakt med skikretsen.

NIF-EPI03, 03