Årets anleggspris til Fageråsbakkene

Det var et innholdsrikt program når Skiforbundet arrangerte Arrangør- og anleggsseminar på Hasle 22.-23. oktober.

Trond Jøran Pedersen mottok årets anleggspris for Fageråsbakkene. Her overrekkes prisen av skiforbundets anleggsrådgiver Marit Gjerland.

Marit Gjerland overrekker prisen til Trond Jøran Pedersen

Juryens begrunnelse:
Årets anleggspris går til en kandidat som i snart 20 år har arbeidet for realisering av et moderne anlegg for hoppsporten.  I alt 5 helårs hoppbakker fra K10 til K105 med nytt klubbhus og tidsriktige løsninger for snø og heis utgjør en driftssikker totalitet. Anlegget er av særdeles stor strategisk betydning og vil ventelig tilbakeføre regionen til nasjonalt «mekka» i utviklingen av hopp og kombinertløpere til prestasjoner på høyt nivå.  Anleggsarbeid er lagsport, men i denne sammenheng har laget hatt en ekstraordinær utholdende og visjonær  lagleder.

Gratulerer til Fageråsbakkene!

Seminaret startet med "VM som rekrutteringsarena". Her fikk vi  presentasjon av Lillehammer 2021, Vikersund 2022, Trondheim 2025 og Narvik 2027. Under ser du presentasjonen til Narvik.

I lørdagens program var blant annet presentasjon av "Rekrutteringsanlegg - Prosjekt i Nord Norge". Dette er et samarbeid skiforbundet har med Sparebanken Nord Norge(SNN), som er en del av SNNs samfunnsløft. SNN bidrar med 1 mill. til hvert prosjekt. Dette er en satsing på Basisanlegg til rekruttering. Prosjektet fikk stor respons og i Nordland har Mosjøen, Tverlandet, Ankenes og Kabelvåg vært med i prosjektet, og fått hjelp til etablering av slike anlegg. Skiforbundet jobber med å videreføre dette prosjektet i nord norge, nettopp på grunn av stor respons fra klubbene.

Som en avslutning på seminarene besøkte vi helårsanlegget "SNØ" i Lørenskog. Som er et fantastisk anlegg, og et godt suplement for skiidrettene utenom vintersesongen og i snøfattige vintre.

Les mer på SNØ - Anleggets hjemmeside