Foto: Team SNN

Samarbeid Norgescup senior langrenn

Team Sparebanken Nord-Norge hadde den første samarbeidshelga på Gålå sist helg med alle de tre nordligste kretser.

Under NC senior på Gålå 27.11 - 01.12 hadde Team Sparebanken Nord-Norge (TSNN) den første samarbeidshelga med alle de tre nordligste kretser, administrert av Troms Skikrets.

Det var 9 løpere som benyttet seg av tilbudet på Gålå. TSNN hadde 6 løpere der nede, i tillegg var Vegard Johnsen Narvik, Jesper A. Andresen Halsøy og Ole Jakob Forsmo Halsøy med på opplegget. De to siste bodde ikke sammen med oss på hotellet, men fikk både smøreservice og sekunderingsservice med 2 sekunderingsposter alle dager.

Når det gjelder smurning er det i tett samarbeid mellom TSNN og Team Veidekke Nord-Norge (TVNN), der TSNN sørger for at alle utøvere fra Nord-Norge som melder seg på et fellesopplegg før avreise gjennom Troms Skikrets får et godt sportslig tilbud. Herunder stilles det med smørere og full pakke på utstyr i smørebua for alle løperne utenfor TSNN.

I tillegg er det mulig og bo sammen med løperne på landsdelslagene, samt være med på felles transport og møter gjennom dette samarbeidet. Dette samarbeidet er i år for første gang organisert gjennom kretsledere/styrer i langrenn i alle de tre nordligste kretser. Tilbakemeldingen fra utøverne etter helga er at dette er utrolig bra og en model som  vi bør fortsette med.

Linken for påmeldingsfristen fremover på fellesopplegg er: www.skiforbundet.no/troms/langrenn/reiseroguttak når man kommer ditt trykker man på uttak og påmelding senior. Da er man inne og går på det aktuelle arrangementet og melder på det man ønsker.

nif-epi04, 04