Påmelding til Norgescup og Hovedlandsrenn

Det nærmer seg ny skisesong og allerede nå trenger vi påmelding til løpere som skal gå Hovedlandsrenn og Norgescup.

På grunn av samkjøring med overnatting til større renn og mesterskap med skiforbundet, trenger vi tidlig tilbakemelding på hvem som ønsker å gå Hovedlandrenn, NM junior og Norgescup junior.

Frist for påmelding er tirsdag 25. september! Bruk påmeldingskjema under:

Følgende nasjonale renn er med til årets sesong

• 11. - 13. januar: Equinor NC jr Konnerud
  • 8.-10. februar: Equinor NC jr Åsen IL
  • 1. - 3. mars: Hovedlandsrennet Gålå
  • 8. - 10. mars: Equinor NC jr Savalen

I tillegg kommer NC finalen for juniorer 29. - 31. mars

Mer infor om distanser og lengde finner du på linken under:

Hovedpunkter terminliste

Nordland skikrets med eget opplegg knuttet til nasjonale renn

Nordland skikrets tilbyr denne sesongen et samkjørt fellesopplegg for løperne som deltar på Equinor Norgescup jr., NM jr og Hovedlandsrennet. Tanken er å styrke samhold i kretsen, bruke kompetansen slik at alle løperne får best mulig oppfølging, dele kunnskap, og ikke minst holde kostnadene så lave som mulig og forutsigbar.

Opplegget gjelder for HL-gruppen og alle junior, ikke bare Team Nordland.

Løperne får kjøpe seg inn i et opplegg som starter på Gardermoen (ev annen flyplass avhengig av arrangementsstedet) og inneholder: overnatting torsdag-søndag, skiprepp med HF/Cera/ feste (ett par per renn), transport i leiebil, smørebodplass, oppfølging på stadion/ renn (smøring, sekundering, transport til og fra stadion).

På turen er det 1 koordinator som tar ansvar for å møte på lagledermøte og koordinering av transport for alle løperne på alle dagene og inngår i sekunderingteam sammen med 3 andre personer som har ansvar for sekundering (2 og 2 på hhv gutte- og jenteklassene), og med utgangspunkt i 20-25 løpere blir det 3-4 smørere, og behov for 1 smørebod. Disse personene får et reisetilskudd som alle spleiser på.

Reisen til og fra nærmeste flyplass står alle for selv. Vi jobber enda med å få en bedre oversikt over prisnivået på smøreboder og overnatting denne sesongen, men et erfaringsbasert anslag tilsier at en slik pakke kan komme opp mot kr 8000,-. Det jobbes imidlertid med å få prisen lavest mulig.

Ved påmelding kan man krysse av for felles opplegg knyttet til rennene.

NIF-EPI01, 01
NTB scanpix