Klart for sesongstart i langrenn

Åpningsrennet i Valnesfjord går som planlagt kommende lørdag 1. desember.

Lørdag 1. desember er det klart for åpningsrenn i Valnesfjord.

Valnesfjord IL inviterer førstkommende lørdag til sone- og kretsrenn og melder om gode forhold i løypene rundt helsesportssenteret. Det var en stund litt usikkert om det kom nok snø og hvorvidt mildvær mot helga skulle bli en utfordring, men nå ser forholdene gode ut og etter befaring onsdag kveld med TD er det besluttet at det er nok snø til å gjennomføre rennet som planlagt i en litt alternativ trasé. Det blir gode rundløyper på en og to kilometer tilpasset de ulike aldersklassene der de yngste går 1 km og opp til de eldste som går 10 km. Litt kvist kan det nok stikke opp her og der så gjerne bruk et par gamle ski.

For skimiljøet er det viktig å komme i gang med renn og aktivitet og den siste uka har flere av klubbene lagt treningene sine til løypene rundt Valnesfjord Helsesportsenter.

Valnesfjord IL ser fram til sesongstart med skiglede, god stemning i løypa og hyggelig samling gymsalen på senteret der det blir garderober, kafé og premieutdeling.

Kontaktinformasjon:

Asbjørn Hagen (Rennleder) tlf. 90134135