Nytt fra LK

En liten oppdatering fra LK august 2017.

Nå er sommeren på hell, selv om vi naturligvis ønsker oss mange godværsdager med sol og lite vind til gode barmarksøkter, før vi håper på en snørik vinter med stabilt kaldt vær.

Som dere vet har vi fått Martin Galleberg i 50% stilling på kretskontoret fra og med forrige uke, og vi jobber nå intenst med å få det meste knyttet til kretsens fellesopplegg på plass, dessuten er terminlista under arbeid, og snart møtes løperne til den tradisjonelle høstsamlingen på Røkland.

Oppdateringer om vinterens opplegg vil komme jevnt og trutt framover. Når det gjelder overnattinger på NC jr, er vi avhengige av at Skiforbundet sentralt får ut informasjon om hvor vi er booket inn, og vi venter foreløpig på det. Det er gitt tilbakemelding om at klubbene i Nordland skikrets ønsker seg rimelig overnatting, av typen leiligheter/ vandrerhjem/ hytter, og LK følger dette opp. Til Hovedlandsrennet på Lygna er det reservert overnatting på Gjøvik vandrerhjem, og informasjon om fellesopplegg legges snart ut under fanen nasjonale renn og mesterskap. LK er i kontakt med klubbene som har meldt inn at de kan stille med reiseleder for kretsen til nasjonale renn, og holder på å avklare dette i løpet av kort tid.

Innbydelsen til Røklandsamlingen ligger her på hjemmesiden, og vi oppfordrer alle å melde seg på snarest. Det er alltids kjempeflott å møte gamle kjente i Saltdal, og det er et sentralt og viktig møtepunkt for våre løpere. For juniorløperne er det planlagt snøsamling i Arvidsjaur 23.-26.november. Vi oppfordrer klubbene til legge å opp til snøsamlinger i nærområdet sitt for de aldersbestemte klassene.

I uke 39 blir det gjennomført sonevise terminlistemøter, og tidspunktene for disse legges ut her på hjemmesiden i løpet av denne uken.

Vi gleder oss til en fin sesong og flotte opplevelser i lag i skikretsen. Vi som driver med langrenn i Nordland er heldige som får reise litt rundt, bli kjent med hverandres arenaer og klubber og møte mange flotte mennesker. Vi satser på å dra nytte av hverandres erfaringer og gjøre hverandre gode.

LK i Nordland Skikrets.

NIF-EPI02, 02