Snøsamling i Arvidsjaur 23.-26.November

Påmeldingen til årets snøsamling i Ar

Nordland skikrets satser i år på juniorsamling på snø i Arvidsjaur/ Sverige. Etter flere sesonger uten snøsamling, håper vi å få gode forhold i Nord-Sverige i år, der vi har reservert overnatting på Camp Gielas, som ligger rett ved løypa som fører til Rymmarstadion. Samme helgen pleier det å arrangeres Stellin loppet, et fristilrenn, der vi tenker å delta. Kretsen har foreløpig ikke fått bekreftet at det arrangeres, men følger opp. Vi legger opp til et enkelt konsept.

Tidsramme:

Oppmøte er i løpet av ettermiddag/ kveld torsdag 23.november. Søndag 26.november, etter en god formiddagsøkt, avslutter vi.

Overnatting:

Hyttene på Camp Gielas har plass til 3-6 personer. Vi har reservert flere ulike hytter, og vil kunne fordele løpere og voksne hensiktsmessig når vi har fått inn påmeldingene.

Kostnader:

Kostnader til overnatting kommer på et sted mellom 700-800 kr per deltaker for 3 netter. Mat og transport dekker klubbene/ løperne individuelt. Vi legger opp til selvhusholdning, der løperne lager mat på hyttene. Noen av klubbene kommer til å ha med voksne som vil være behjelpelig med å kjøre til matbutikken og handle inn. Dessuten er det rimelige alternativer i byen til å spise pizza el lign en av dagene (fredag). Når vi vet hvor mange som er med, vil vi kunne lage en mer presist kostnadsfordeling.

Trening:

OLT Nord-Norge er med på samlinga og kommer til å ha en trener på stedet. I tillegg har så langt Morten Teksnes fra IIL sagt ja til å være med. Vi håper at flere av klubbenes juniortrenere har mulighet og lyst til å bidra. Trenere som ønsker å bidra er velkommen å ta kontakt med LK-leder på mail dorothea.blix@gmail.com.

Øktplan legges ut nærmere november.

Øvrig:

Vi håper at mange juniorer har lyst og anledning å delta. Det er alltid hyggelig å møtes i starten av sesongen, og dersom flere voksne har mulighet å bli med, er det veldig flott. LK kan skrive dokumentasjon for løperne som kan forevises på skolen, som viser til at samlinga er for løperne som satser på nasjonalt nivå, og som skal være nok for å dokumentere fraværet (unngå at det teller på 10%-grensen). Noen løpere har allerede fått dokumentasjonen ifm kretssamling på Røkland.

Påmelding:

Send mail med navn på løper og klubb innen 22.oktober til dorothea.blix@gmail.com, og evt navn på voksne som blir med. Når påmeldingene er kommet inn, legger kretsen ut hvem som er med, slik at deltakerne kan avtale evt samkjøring.

NIF-EPI03, 03