Åpen snøsamling langrenn og alpint

Den årlige snøsamlingen for utøvere med utviklingshemming er 2.-5. februar 2023 på Gautefall. Påmeldingsfrist 18. desember

Norges Skiforbund ønsker større skiaktivitet for mennesker med utviklingshemning.
Vi ønsker å bidra til at denne målgruppen skal ha et godt aktivitetstilbud og inviterer til den årlige åpne snøsamlingen for målgruppa, hvor både alpint og langrenn er på programmet.

Tid: 2.-5. februar 2023
oppmøte torsdag kveld og hjemreise etter lunsj søndag
Sted: Gautefall i Drangedal kommune
Målgruppe samling:
* Utviklingshemmede 13 år og eldre som er interessert i å gå langrenn/kjøre alpint.
Alle må kunne benytte seg av langrenns/alpinski og selv ha nødvendig utstyr.
* Utøvernes lokale trenere, ledere, støttekontakter, treningskontakter, foreldre og pårørende

Innhold i samlingen:
Det vil det bli alpint og langrennstrening på snø og skiteknikk som hovedtema.
Det vil i løpet av samlingen bli avholdt en konkurranse i både alpint og langrenn.
Det er to økter med trening hver dag unntatt søndag – da har vi en lengre økt!

Samlingsavgift:
For langrennsutøvere; kr. 2500,- inkluderer overnatting, mat og instruksjon
For alpinutøvere;kr 3100,- som inkluderer overnatting, mat, heiskort og instruksjon
Ledsagere til kostpris; 3000,- inkluderer overnatting i leilighet og fullpensjon

Ledsagere som skal være med i alpinbakken får redusert pris med ledsagerbevis.
Tips; det er mulig å søke kommune/bydel om økonomisk støtte til ledsager.

Betaling av egenandel; Faktura vil bli utsendt til den enkelte deltaker, og her faktureres også egenandel ledsager om ikke annet er oppgitt.
Vær nøyaktig og oppgi RIKTIG E-post adresse til den som skal ha tilsendt fakturaen i påmeldingsskjema

Transport/reise:
NSF ønsker ikke at utøvere skal utebli på grunn av lang og kostbar reisevei. Derfor vil vi på denne samlingen dekke eventuell flyreise for langveisfarende utøvere.
For de dette må gjelde – meld fra om dette i påmeldingsskjema
Transport til/fra flyplass dekker den enkelte selv.

Overnatting/bespisning:
Vi bor på Club Gautefall i leiligheter nær skibakken og gå avstand til langrennsløypene. Det vil bli felles bespisning.

Utstyr:
Skiutstyr til eget bruk – langrenn eller alpint
Skisko og eventuelt ski briller
Keycard for alpinistene
Treningstøy for å trene langrenn/alpint – husk det kan bli kaldt
Toalettsaker
Smøring til eget bruk (langrennsløpere)

LEDSAGERBEVIS – viktig for de som skal i alpinbakken
Se ellers forslag til pakkeliste på våre hjemmesider.

Påmelding;
Påmeldingsfrist 18. desember 2022.
Påmelding gjøres elektronisk via påmeldingslenken;

Det er viktig at denne fristen blir overholdt da det skal gis tilbakemelding om antall til overnattingsplass. Vi har begrenset med plasser, så her gjelder «førstemann til mølla» - prinsippet om det skulle bli trangt.

Etter påmeldingsfristen er utløpt vil det bli utsendt mer detaljert program og informasjon til den enkelte deltaker.

Se hele invitasjonen

Spørsmål om samlingen kan rettes til Anne Ragnhild på e-post; anne.kroken@skiforbundet.no