Granåsen-utbyggingen i rute

– Hoppbakkene planlegges åpnet for trening før jul i 2022 og etter det vil det løpende bli ferdigstilling av ulike delområder frem til alt er helt ferdig sommeren 2023, forteller utbyggingsleder i Granåsen, Mona Åsgård.

Nylig var det befaring og møter med Kulturdepartementet. Last ned presentasjon og status i utbyggingen.

Selv om det er hektisk aktivitet i anlegget, er utbyggingslederen rolig om dagen. Det meste går på skinner i forbindelse med utbyggingen, og ingen større problemer har foreløpig oppstått.

Som dere ser på bildene, er det full bygging i hoppanlegget og på stadion i Granåsen, og utbyggingen vil holde på et drøyt år til før ulike delområder gjøres ferdig til sommeren 2023.

– Granåsen-utbyggingen mot prøve-VM 2024 og VM 2025 pågår for fullt. På langrennsstadion er det mest iøynefallende nå pågående gravearbeider for å legge ny overvannsledning til Smistadbekken, som erstatning for en gammel ledning som har kollapset. Arbeidet her er koordinert slik at det vil være ferdig i god tid før snølegging til kommende vintersesong, forteller en fornøyd Åsgård.

Les mer om Granåsen-utbyggingen på skiforbundet.no

NYLIG VAR DET BEFARING OG MØTER MED KULTURDEPARTEMENTET. LAST NED PRESENTASJON OG STATUS I UTBYGGINGEN.

nif-epi04, 04