SMN sikrer NM-fest i Meråker

IL Varden Meråker og SpareBank 1 SMN har signert samarbeid om NM på ski 2019. Eget barneskirenn står også på programmet.

Norgesmesterskapet arrangeres torsdag 31. januar til søndag 3. februar neste år med både individuelle øvelser og stafett.

– SpareBank 1 SMN gir oss et solid økonomisk fundament ved å gå inn som generalsponsor for NM 2019. Lokalsamfunnet har tatt på seg en stor nasjonal oppgave. Banken viser samfunnsansvar ved å støtte dette tungt både økonomisk og gjennom å kvalitetssikre arrangementet, sier Per-Øyvind Torvik som leder NM-komitéen i Meråker.

Over hundre år i bygda

– Vi har vært til stede som bank i Meråker i over hundre år. Selvsagt stiller vi opp når bygda er blitt tildelt NM på ski. Vi gleder oss til å få være med som vertskap for det skal bli en folkefest for hele regionen, sier banksjef Lill Bente Mæhla Totland i SpareBank 1 SMN.

– Vi skal gjøre vårt til å lage folkefest og bidra til at NM får stor oppslutning. Vi ønsker å fylle busser med publikum fra hele Trøndelag. Barna skal få sin reserverte del av NM-arenaen, hvor vi legger opp til en rekke aktiviteter. Og så ser vi oss en kickstart på NM gjennom å arrangere barnas egen NM-sprint, forteller sponsorsjef Jeanette Buseth Molnes i SpareBank 1 SMN.

SpareBank 1 SMN tilhører SpareBank 1-alliansen, som er hovedsponsor for Norges Skiforbund Langrenn. Formålet med avtalen er bidra til å forene bredde og topp i langrennssporten.