Ordføreren ønsker velkommen

Ordfører i Meråker, Kari Anita Furunes (Foto: Lene-Mari Prøven)

Kjære alle sammen, nå er NM uka i gang, velkommen til Meråker.

Hele bygda er pyntet for NM og jeg gleder meg til de opplevelsene vi har foran oss de neste dagene. Sammen skal vi skape en folkefest.

I Meråker finnes idrettshistorie langt tilbake i tid og tradisjonene er sterke i lag og klubb sammenheng.

IL Varden er en dyktig arrangør som har opparbeidet seg betydelig erfaring og kompetanse i arrangement. Igjen viser klubben pågangsmot, vilje og sin evne til å få til utvikling. Som en viktig samfunnsutvikler har klubbens engasjement i samarbeid med næringsliv, Trøndelag fylkeskommune og Meråker kommune gjort det mulig å arrangere et stort mesterskap.

Når et så stort arrangement blir lagt til Meråker så skaper det en folkebevegelse i bygda. På en eller annen måte er det fleste involvert og bidrar.  Det er imponerende å se hvilken kraft og styrke det ligger i den enkelte og gleden med å delta i dugnadsarbeidet.  Bredden på de ulike oppgaver som utføres er stor men vi er avhengig av alle for å skape den folkefesten vi ønsker.

Anlegget, løyper og vertskap i Grova skisenter står nå klar til å ta imot utøvere, støtteapparat, trenere og besøkende. Det er en stor glede at Hans Majestet kong Harald kommer til mesterskapet. Det setter en ekstra spiss på arrangementet.

Jeg håper at alle får minnerike og gode opplevelser i Meråker, det betyr mye for oss i bygda.

Jeg heier på dere og ønsker arrangør, støttespillere, utøvere og besøkende lykke til med mesterskapet og velkommen til Meråker!

Sammen skaper vi skihistorie!

Hilsen

Kari Anita Furunes