Lek og moro for barna

Emil Kveen, Ingrid og Ma.rit Østtun og Mikkel Mossige gleder seg til NM (Lene-Mari Prøven)

NM skal være en folkefest for alle. Tvillingene Ingrid og Marit Østtun (18) elsker å legge til rette for at barna skal ha det gøy på ski. På NM har MVS-elevene ansvar for Barnas Skiklubb i samarbeid med Norges skiforbund.

I løpet av NM vil mer en 60 frivillige bidra til at barna skal få være med på aktiviteter. Flesteparten er elever ved Meråker videregående skole. Ingrid og Marit Østtun er glad for å være ungdomsrepresentanter i hovedkomiteen.

-               Det er spennende og artig å bli engasjert i et så stort arrangement som NM, forteller de to.

Utetimen er et samarbeidsprosjekt mellom Norges Skiforbund og Sparebank 1, og vil være til stede på NM. Barna får være med på kunnskaps- og aktivtetsløype med lekbetonte stasjoner. Skiforbundet har med alt av utstyr.

-               Vi kommer til å ha én leir med bål og sittegruppe. I publikumsområdet i nærheten av Olabakken vil det være mye skileikaktivitet med både orgeltramp, hopp, kuleløype og quiz, forteller Ingrid.

Olabakken er på langsiden av stadion, og på tvers for klubbhuset. Ukedagene blir det lagt til rette for skoleelever og NM-helga kan barnefamilier ta turen innom. Ingrid og Marit er kjente fjes i skiklubben både som klubbtrenere og heiagjeng på skirenn.