Gleder seg til å lage folkefest

NM på Gåsbu ga dobbel stafettseier til IL Varden Meråker. Nå har klubben nedtelling til NM på hjemmebane.

Leder i NM-komiteen, Bjørg- Sissel Kvannli, vil ha alle med på laget når Meråker inviterer til NM på ski i 2019. Hun er nyvalgt i langrennskomiteen. Bjørg- Sissel Kvannli er ofte til stede der det skjer enten det er store mesterskap eller lokale arrangement. Det er bare slik hun er, Meråkers folkekjære rektor ved Meråker videregående skole, som virkelig brenner for jobben sin. Hun har selv vært aktiv utøver, leser seg stadig opp på idrettslitteratur, og som utdannet sykepleier, er hun på plass om elever skader seg etter fall i rulleskiløypa. Utsikten fra kontoret gir oversikt. Bjørg  ønsker å fortelle alle hvor fint det er å være i Meråker, og hvor bra det er å ta utdanningen sin her. Nå har hun tatt med seg den positive holdningen til NM-arbeidet.

-               Jeg er veldig glad i jobben min, og jeg liker å være til stede der det skjer. Derfor er det greit å ta med seg en del av den administrative arbeidet hjem på kveldstid, og dermed få mer tid til å være aktivt tilstede på dagtid, forteller Kvannli.

Verden ser Meråker

Meråker videregående skole har opparbeidet et godt navn, og det merkes.

-               I forbindelse med arrangementene jeg er til stede på, er det mange som har hørt om Meråker og skolen. Vi har stadig besøk av internasjonale og nasjonale medier. Det er viktig for rekrutteringen at vi er tilstede og viser ansikt. Både videregående og Nord universitet har lagt til rette for en toppidrettssatsing som det snakkes om i skimiljøet verden over, sier hun.

Skolen kan skilte med rundt 150 medaljevinnere og nesten tusen mesterskapsmedaljer blant elever og tidligere elver. I tillegg har Meråker bygd opp en betydelig trener- og arrangørkompetanse. Idrettsanleggene er topp, og trekker til seg lag og klubber som ønsker å ha treningssamlinger i bygda.

-               Vi er godt i gang med arbeidet. Vi har så mye gode ressurser å ta av her i bygda, og for skolen sin del håper jeg at NM rekrutterer flere elever. Vi vil nok ha elever og tidligere elever godt representert på startstreken og som arrangører, sier hun.