Takk for oss!

Ski NM 2018 er historie. Vinnerne har fått sine velfortjente premier, kameraene er slått av og publikum har gått hjem. Tusen takk til presse, publikum, sponsorer, løpere, ledere, myndigheter og frivillige for bidrag og samarbeid, hyggelige meldinger, likes og delinger, kommentarer og innspill. Vi har hatt det fryktelig moro underveis, men innrømmer at det skal bli godt å slappe av litt nå. Vi ønsker Varden Meråker lykke til med NM ski 2019! Takk for oss.

Resultater fra NM 2018

Varden tok storeslem

Neste års NM-arrangør, Varden Meråker, vant BEGGE stafettene på Gåsbu søndag og er dermed dobbelt tittelforsvarer på hjemmebane i 2019!

Emil Iversen gikk Varden inn til gull på herrestafetten.  Simen Hegstad Krüger sikret sølvet for Lyn, mens Asker kan feire en overraskende bronsemedalje.

Kathrine Harsem parkerte de andre på siste etappe, mens Kvaløysletta var en like suveren sølvvinner. Heming  ved Astrid Uhrenholdt Jacobsen hentet inn Gjøvik og Lillehammer på siste etappe, og kunne hente bronsemedaljer.

Se alle resultatene her.

Ca. 5000 små og store tilskuere kranset løypne på Gåsbu lørdag. Norgesmesterskapene på ski er alltid en folkefest, selv om flere av de beste løperne sparer på kreftene i en OL-sesong. Slik ble også lørdagen på Gåsbu. NM på ski er samtidig en fantastisk manifestasjon av hvor sterkt Norges nasjonalsport står. 135 løpere startet på herrenes 30 km skiathlon, og bare 12 sekunder skilte de 16 beste! 75 startet i kvinneklassen.

Søndag er det klart for nasjonalsportens nasjonaldag; stafetten. Ikke mindre enn 250 lag hadde meldt seg på ved siste påmeldingsfrist!

• Når: 11.1 - 14.01.2018
  • Hvor: Gåsbu, Hedmark
  • Påmeldingsfrist: 01.01.2018

Følg rennene med live timing her:

Følg oss gjerne på Facebook. Du finner oss her.