Klart for Telenor-karusellen

Nærmere 90.000 gutter og jenter i alderen 8-12 år får idrettstilbud gjennom Telenors samarbeid med Skiforbundet i vinterhalvåret. Dette er et viktig tiltak for å utvikle idrettsferdigheter, og det foregår i trygge omgivelser i koronaepidemien.

GÅ TIL NETTSIDEN FOR TELENORKARUSELLEN

I år er det viktigere enn noen gang, og NSF håper så mange klubber som mulig tar utfordringen selv om det vil kreve noe ekstra. Sesongen vi står foran vil kreve tilpasninger fra klubbene/arrangørene, og det viktigste kommende sesong blir at all aktivitet gjennomføres innenfor gjeldende smittevernregler.

Idretts-Norge har vært bekymret for et stort frafall i barneidretten i løpet av koronaperioden.
Nå nærmer skisesongen seg, og Skiforbundet inviterer sammen med Telenor klubber og lag til å arrangere Telenor-karusellen i sine lokalmiljøer. En av de som hyller denne aktiviteten er toppalpinisten Ragnhild Mowinckel.

– For å lykkes som alpinist er man avhengig av å bli utviklet og ha støtte fra klubb og krets. Jeg hadde ikke kommet dit jeg er i dag uten støtten og miljøet jeg hadde da jeg var ung. Derfor er jobben Skiforbundet og Telenor gjør gjennom karusellen viktig for å utvikle fremtidige alpintalenter og for bredden i skisporten. Jo flere som er med på ski, jo større sjanse er det for at det utvikles nye norske verdensmestere, sier Mowinckel.

Skipresident Erik Røste understreker betydningen av Telenor-karusellen på følgende måte:

– Dette er en institusjon i norsk skisport. Klubbundersøkelsen viser at Telenor-karusellen er vårt  viktigste rekrutteringstiltak. Karusellrenn er for mange det første møte med den organiserte skisporten, og da er det viktig at førsteinntrykket er bra.

Med de siste års enorme respons friskt i minne, forventes det over 80 000 deltakere i årets Telenor- karusell.

Fra bredde til topp
Telenor er tungt inne som sponsor i Skiforbundet og Fotballforbundet der en vektlegger både bredde og topp.
– Uten bredde, ingen topp, er vår filosofi, sier Petter Svendsen, sponsorsjef i Telenor. Derfor bruker vi en betydelig del av sponsormidlene til breddeidrett, som Telenor Xtra og Telenor-karusellen er en del av. I tillegg støtter vi Telenor-lekene som er et tilbud for de litt større barna og ungdom, legger Svendsen til.
Da koronaepidemien kom til Norge, og mye av idretten ble stengt ned, tok Telenor et valg om å opprettholde støtten til ski.
– Aktiviteten gjennom sommeren om forventningene til påmeldinger til vinterens skiaktiviteter viser at det var riktig for oss å opprettholde støtten. Vi er glade for å bidra til aktiviteter for barn og unge i en vanskelig tid, sier Svendsen.

Gå til nettsiden for Telenorkarusellen

nif-epi04, 04