Interessert i å utvikle skiidretten i kretsen?

M&R skikrets og Norges Skiforbund utlyser stilling som "Skiklubbutvikler" i kretsen vår. En 3-årig prosjektstilling i 50%. Er du interessert i å hjelpe skikretsen - og alle klubbene med bredde, rekrutterings-aktivitet, kurs, anleggs - og arrangementsutvikling? Alle skikretsene i Norge ansetter nå Skiklubbutviklere i sine kretser. Klikk for mer informasjon.

VIL DU VÆRE «SKIKLUBBUTVIKLER»?

Molde

Norges Skiforbund (NSF) er landets tredje største særforbund. Vi har 138.000 medlemmer i 1150 skiklubber, organisert gjennom 16 skikretser. NSF omfatter totalt 120 årsverk fordelt på en sentraladministrasjon, kretsadministrasjon og grenenes sportslige apparat. Vårt hovedmål er å jobbe for at Norge skal være en nasjon bestående av skiløpere, og at vi skal tilrettelegge for flest mulig, best mulig, lengst mulig. Organisasjonen skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet, åpenhet og likeverd.

Møre og Romsdal skikrets er organisasjonsleddet mellom Norges Skiforbund og skiklubbene. Skikretsen har aktiviteter innenfor de seks grenene: alpint, hopp, kombinert, telemark, randonee og langrenn.

Skikretsen har som hovedoppgave å arbeide for skiidrettens utvikling i distrikts Norge.
Dette skjer gjennom:

• Utvikling av skianlegg i snøsikre områder og med snø produksjons- muligheter
• Utvikling og gjennomføring av små og store skiarrangement
• Rekruttering av barn til skiklubbene og tilbud til ungdom som vil satse videre på ski
• Utdanning av trenere og andre i det frivillige apparatet
• Informasjon om skiaktiviteter
• Utvikling av organisasjonen

Møre og Romsdal skikrets har 80 medlemslag med ca. 5 500 medlemmer og har stor aktivitet.
Kretsadministrasjonen skal yte tjenester til skiklubbene, aktive skiløpere, kretsens tillitsvalgte og andre skiinteresserte. Skikretsen holder til på Idrettssenteret i Molde.
Det ligger mange spennende og utfordrende oppgaver i å videreutvikle skiidretten i Møre og Romsdal skikrets.

Møre og Romsdal skikrets søker etter ny medarbeider som skal bidra til å utvikle skiklubbene slik at vi skal få flere glade, motiverte og gode skiløpere – i alle aldre.

Stillingen er en 50% prosjektstilling i 3 år med mulighet for forlengelse.

Arbeidet i skikretsen skjer i nær kontakt med det frivillige apparatet i kretsen og i skiklubbene. Det betyr at du må være til stede på møter og arrangement utenom ordinær arbeidstid. Du må ha en sporty og fleksibel innstilling til jobben, samt ha førerkort.

Skiutvikleren har ansvar for å utarbeide tiltaksplan innenfor sitt ansvarsområde med utgangspunkt i skikretsenes handlingsplaner, og rapporterer til administrasjonen i kretsen og rådgiver krets/klubb i NSF. Vedkommende blir ansatt i Norges skiforbund.

Hovedoppgavene i stillingen er knyttet til kompetanseutvikling og skifaglig oppfølging av kretsens klubber og trenere herunder:

• Utvikle skiidretten i alle NSF sine grener og klubber i skikretsen
  • Kompetanseutvikling i klubb gjennom trenerkurs, klubbutvikling og andre kompetansetiltak
  • Bistå klubber med råd og veiledning i bredde og rekrutteringstiltak gjennom klubbsøk
  • Anleggsrådgivning inn mot klubber, spesielt rettet mot basis- og rekrutteringsanlegg i samarbeid med skikretsens anleggsutvalg
  • Bistå klubber i møte med barn og unge med nedsatt funksjonsevne
  • Utøve holdning- og verdiarbeid
  • Utvikle og følge opp prosjekter inn mot klubb, knyttet til fokusområder, arrangement, aktivitet og anlegg
  • Synliggjøre skikretsens sine aktiviteter via nettsider og sosiale medium

Hvem er du

• Du er en engasjert person med stor arbeidskapasitet som har lyst til å jobbe med å utvikle skiidretten i Møre og Romsdal skikrets.
  • Du må stor interesse for idrettsfaglig utviklingsarbeid og skiidrett spesielt
  • Du har gode mellommenneskelige egenskaper
  • Du må ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og like å jobbe med andre
  • Du bør ha erfaring med idrettsarbeid og være godt kjent med idrettens organisering og verdigrunnlag
  • Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel
  • Du må ha stor evne til å jobbe målrettet og strukturert
  • Du er utadvendt, selvstendig og liker å lede utviklingsprosesser
  • Du må ha serviceinnstilling og like å jobbe sesongbetont der det i perioder er høy aktivitet
  • Du har en sporty og fleksibel innstilling til jobben og har førerkort for bil (kl B)

Vi tilbyr

• En spennende stilling i en skikrets med bred aktivitet
  • Et offensivt og godt arbeidsmiljø i en organisasjon der både tillitsvalgte og ansatte har et stort engasjement for skiidretten.
  • En fleksibel arbeidshverdag der en kan styre mye selv
  • Tilhørighet til et felleskap med andre skiklubbutviklere, administrativt fellesskap med kretsansatte og sentralt ansatte i en stor organisasjon med høyt tempo.
  • Lønn etter avtale

Søknadsfrist: 4. september

Tiltredelse: så snart som mulig

Søknad: Klikk på link - og finn "Søkeknapp" helt nederst.

Søknad - Skiklubbutvikler

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med en av oss under :)

Kontaktpersoner:

Sven Håkon Kulbeck