Alpinsamlinger vår/ sommer/ høst

Alpinistene er i gang med ny sesong! Til helgen er det samling på Strandafjellet. Invitasjon og påmelding til vårens 5 kretssamlinger ligger i terminlisten her på siden. De fire første samlingene blir for neste sesongs U12, U14 og U16 på Strandafjellet. Trenere blir i år som i fjor, Steingrim og Stig. Bindene påmelding innen 7 dager før hver samling, dette for at vi skal kunne planlegge trener ressurser i henhold til antall påmeldte.

Det gjøres noen endringer fra tidligere samlingsplaner.

For bl.a. å redusere kostnadene er det gjort en avtale om å få trene på Strandafjellet hele mai måned. Dette reduserer antall samlinger og kostnader ved Juvass-samlinger. Forhåpentligvis kan dette også gjøre det enklere for klubben å få med flere utøvere.

I SNØ-hallen (først og fremst for eldste gruppe) er det ikke tillatt med løypesetting i juli og august. Også i september og oktober er det sterkt reduserte treningstider for løypekjøring - spesielt i helgene.

AK tenker at utøverne denne for-sesongen deler i grupper: Gr.1 = 2007/2008/2009 og Gruppe 2: 2010/2011/2012

September:

Helgene 02-04 sept og 16-18 september (fredag ​​til søndag) har vi booket trening i SNØ-hallen.

Oktober:

Her planlegges det samling 12-16 oktober (Høstferien) Påmelding til denne samlingen gjøres senere.

Barmarksamling:

Litt avhengig av tilbakemeldinger og ski-samlingsplanen. Men det kan bli aktuelt med samling i pinsen - 04.juni.

Også i august kan det bli aktuelt å samles til dagssamling og/ eller en helge-samling rundt skolestart med barmarkstrening.