Takk til Equinor!

Stot Takk til Equinor - for støtte til rekrutteringsarbeidet i skikretsen! Skikretsen har bl.a. kjøpt inn Utstyrspakker til skileik og langrennscross, som flere klubber nå kan benytte til morsom og variert skitrening!

Møre- og Romsdal skikrets består av 80 skiklubber i fylket, og har som mål å hjelpe, bistå og motivere klubbene til å få flere glade barn og unge ut på ski om vinteren. Dette skjer i et tett samarbeid mellom skiklubbenes frivillige og skikretsen.

Tiltaket er en av de heldige som mottar 100.000 kroner fra Equinor sin støtteordning. Kretsen har nyttet støtten til innkjøp av utstyrspakker til bruk i skilek og langrennscross. 8 klubber i Møre- og Romsdal har så langt blitt tildelt slike pakker, som gir enda mer motiverende og variert skiaktivitet i alle skigrenene.

• Equinor finner det givende å kunne støtte et prosjekt som har som formål å skape grunnlag for aktivitet på ski for de yngste og nybegynnere, sier Sverre Kojedal som er informasjonssjef i Equinor. Utstyrspakkene er tatt veldig godt imot, de er tatt i bruk, og det er gode tilbakemeldinger på dette "prosjektet".

I løpet av høsten 2021 fikk Equinor inn over 1900 søknader fra foreninger, idrettslag og andre som ønsker å gjennomføre tiltak for barn, ungdom og studenter. Og det er utrolig gledelig at vi kunne gi støtte til mange hundre tiltak over hele landet i denne tildelingen.

I Midt-Norge er 6 lag/foreninger tildelt 100.000 i støtte, mens hele 40 andre er gitt 10.000 til videreutvikling av sin virksomhet.

Equinor har støttet frivilligheten i Norge gjennom flere tiår. Mange har fått glede av støtte fra talentutviklingsprogrammet Morgendagens Helter på nasjonalt nivå og lokale tildelinger.

• Det har alltid vært viktig for oss å gi noe tilbake til alle de foreninger og lag som gjør noe ekstra for barn og ungdom. Tilrettelegging for motiverende skiaktivitet for barn og unge er viktig for økt rekruttering. Et lavterskel-tiltak som rettes mot de nybegynnere, de yngste barna, funksjonshemmede, innvandrere og ungdom er tiltak og kvaliteter vi som selskap lett kan identifisere oss med, sier Sverre Kojedal .

Equinor vil igjen åpne for nye søknader fra lag og foreninger den 1.april 2022 via følgende nettportal:   https://equinor.com/stotte

nif-epi04, 04