M&R skikrets - 100 år!

Gratulerer til alle skiklubber! Møre og Romsdal skikrets er 100 år i år! Stiftelsesdatoen vår er 12 mars, så fredag var vi "på dagen" 100 år! Alpin-miljøet feiret med grilling og brus i solen på Bjorli søndag, og Langrennsmiljøet feiret med brus til alle - etter rennet på Skaret lørdag. Kanskje kan vi også møtes i forb. med Skikrets-Tinget til våren, som er berammet til lørdag 05 juni! Klikk for en "Ski-hilsen" til klubbene våre.

MRSK 100 år - filmsnutt

M&R skikrets har en rik og flott skihistorie, som bl.a. er omtalt i "75 års Jubileumsboka" vår fra 1996. M&R skikrets har i en lang periode vært inndelt i tre regioner; Sunnmøre skikrets, Nordmøre skikrets og Romsdal skikrets. (Nordmøre og Romsdal har også vært samlet i en krets i en periode) Men fra 1986 har skikretsen fungert som èn samlet skikrets.

MRSK har stort sett bestått av 85-90 medlemsklubber gjennom tidene. Klubber som hver for seg har en imponerende historie, og som har lagt ned en fantastisk frivillig innsats i skisporten!

Skikretsen har gjennom vår 100 årige historie utøvere innen langrenn, hopp, kombinert, telemark, alpint - og nå randonee, som kan vise til topp-plasseringer, medaljer og seire både i OL, VM, World Cup, VM jr, NM, NM jr. mm.

Klubber i M&R skikrets har gjennom historien arrangert svært mange tradisjonelle skirenn som har vært viktige i vår skikrets. Og det har vært  arrangert norske mesterskap og internasjonale renn i flere skigrener - med strålende tilbakemeldinger !

Mer fra vår rike ski-historie nevnes ikke denne gang.

Men fredag kan vi da alle Gratulere oss selv med dagen!!

Moldeheibakken - under Hovedlandsrennet (NM ) i 1935

Kretsmesterskap i Sprint 2021 - Skaret Skisenter

Alpinrenn på Strandafjellet.

Masters - i alpint, Strandafjellet 2017

Vikabakken i Spjelkavika.

Send gjerne inn bilder fra skianlegg, skirenn, ski-utøvere - som utmerker seg i vår ski-historie.

NIF-EPI03, 03