Aldersbest. klasser: Kun skirenn i egen skikrets

Styret i M&R skikrets har vedtatt at utøvere i vår skikrets - i aldersbestemte klasser, kun kan delta i skirenn i egen skikrets - under gjeldende Korona-restriksjoner. Dette gjelder alle skigrener. Det betyr at det ikke er mulig å delta i f.eks. MNM Hopp/ Kombinert i Knyken - eller kretsrenn/ regionrenn i andre kretser - uansett skigren. Utøvere fra andre skikretser kan heller ikke delta i skirenn i MRSK. For junior-utøvere; klikk for mer informasjon.

Vedtaket fører da til at Midt Norsk Mesterskap i langrenn - for 13-16 årsklassene, som Molde og Omegn IF skulle arrangere 13-14 mars - blir avlyst.

For  junior-utøvere har MRSK-Styret åpnet for deltagelse i region-renn. For vår del er dette definert som regionrenn i Midt-Norge. Nord-Trøndelag skikrets har gjort samme vedtak som oss, og Sør-Trøndelag skikrets behandler dette snart.

Vedr. NM Junior så jobbes det for å arrangere NM Junior på Lygna etter påske. Aktuell dato er 09-11 april.

Siste informasjon fra NSF er:

Pr. i dag er det fortsatt hovedsakelig reiserestriksjonene som begrenser oss, og som tilsier at arrangementet vil være umulig å gjennomføre, gitt at det ikke mykes opp vesentlig i myndighetenes bestemmelser.

Med den smitteutvikling vi ser, er det ingen signaler som tilsier at disse restriksjonene vil endres i positiv retning, men vi holder allikevel muligheten åpen og jobber inntil 15.03 som om det skal bli et NM jr.