Trollstigen Opp

Det ble et vellykket Trollstigen Opp-rulleskirenn søndag i flott høstvær. Noe vind inn mot mål gjorde den harde traseen enda hardere!! Karsten Andre Vestad, M.O.I. og Nora Røtvei, Oppdal IL, var de raskeste i herre og dameklassene i lang løype (9 km). Ingeborg S. Hole, ÅIF, og Sindre Fylling, Stordal IL, var raskest i 5 km løypa.

Noen praktiske råd og regler for rulleskirennet:

• Løpere over og under 20 år bør unngå å blande seg i samme gruppe.
  • Ikke host/ nys/ spytt i nærheten av andre
  • Garderrobe er lov, men unngå kontakt mellom tøy og personer.
  • Dusj hjemme om mulig

Smittevernregler før og under Trollstigen Opp:

1. Følgende personer skal IKKE møte på samling uten at det er godkjent av leder eller lege:
  • Du har ett eller flere av følgende symptomer: Hodepine, feber, rennende nese, sår hals, kvalme, nyser eller hoster, er kortpustet, har mistet lukte- eller smakssansen, eller har andre tegn på sykdom (kjente allergisymptomer er unntatt).
  • Det er mindre enn 2 dag siden du ble frisk fra sykdom.
  • Du har vært i samme husstand med eller hatt tilsvarende nærkontakt med et bekreftet tilfelle av COVID-19 i løpet av de siste 10 dagene
  • Du er i en risikogruppe for COVID-19 (definert av FHI)
  1. Begrens kontakt med nye mennesker og steder de siste 2-3 dagene før samling.
  2. Hvis bruk av offentlig transport til samling må det skje i henhold til smittevern- og avstandsregler for buss, bane, fly, o.l. Ikke ta med mer enn 1 passasjer i privatbil, hvis ikke personen(e) er en del av husstanden din.
  3. Vask/desinfiser hendene ofte og ha antibac tilgjengelig der hvor håndvask ikke er mulig.
  4. Hold minst 1 m avstand både ute og inne og unngå fysisk kontakt.  Under trenings- og konkurranseaktivitet kan de under 20 år ha kortvarig fysisk kontakt, hvis aktiviteten ikke kan gjøres innenfor 1m regelen.
  5. Rom/hyttedeling og bespisning bør også skje innenfor samme treningsgruppe.
  6. Ha færrest mulig personer på hvert soverom og sørg for at det er ryddig og rent. Alle må ha gode hygienerutiner for oppbevaring av mat og drikke, tørke av tøy, etc hvis man deler rom/hytte.
  7. Unngå byttelån av tøy, treningsutstyr, drikkeflasker, mobiltelefoner, Pc’er eller andre personlige eiendeler som ikke er nylig rengjort.
  8. Dersom du føler deg det minste syk, så gi umiddelbart beskjed til leder/trener per telefon og ikke forlat rommet før du har fått beskjed om hva du bør gjøre vider
nif-epi04, 04
Pedro Lemos