Tid for Stikk Ut Ski tur!?

I disse dager med mye hjemme-tid og avlyste aktiviteter, kan en fin "Stikk Ut Ski" tur være en fin aktivitet! Følg Folkehelseinstituttets anbefalinger - og i tillegg - ikke skriv dere inn i turbøkene (smittekilde). Ha heller hanskene på - og registrer koden på nettsiden/ Stikkut-appen. Gå inn på stikkut.no - eller løyper.net - og finn gode turmål!

Kortreist friluftsliv

Situasjonen i samfunnet er spesiell nå, på grunn av fare for smitte av koronaviruset. Vi lever med mange restriksjoner som griper inn i alle sin hverdag. Mange har hjemmekontor og har barn og ungdom hjemme. Alle organiserte fritidsaktiviteter er avlyst. Alle er oppfordret til å følge nøye med på helsemyndighetene og kommunen sine råd og regler og etterfølge de. Vi må ta vare på hverandre og stå sammen i denne tiden.

Å komme seg ut på nærturer er viktig for den enkeltes helse og livskvalitet. I en ellers begrenset hverdag kan det å komme seg ut på tur bidra til gode opplevelser for den enkelte og familien som du kan omgås. Ute er det mindre risiko for smittespredning, det er lettere å holde avstand til hverandre. På https://morotur.no/ https://www.stikkut.no/ loyper.net kan du finne gode turforslag på nærturer, både til fots og på ski.

Stikk UT! Ski pågår til 2.påskedag og er fortsatt åpent. Vi oppfordrer folk til ikke å skrive seg inn i turbøkene, registreringen av turene gjør du digitalt. Du kan f.eks. ta bilde av koden og registrer deg når du kommer hjem.

Husk å beholde smilet og omtanke for hverandre, en munter hilsen på avstand er kjekt! 💙❄️

NIF-EPI03, 03