Norgescup Langrenn

Flere imponerende sterke resultater av våre langrennsløpere under NC-Junior rennene i Holmenkollen i helgen! 6 og 7 plass til Karsten Andre Vestad, M.O.I., og 10 og 11 pl. til Kristine Hjellbakk Hole, Sunnylven IL, var blant mange sterke prestasjoner. Gratulerer til alle!

Vedlagt følger oversikt over resultater Møre og Romsdal sine utøvere har oppnådd under helgens Norgescuper i langrenn. Det har vært gjennomført Norgescup junior i Holmenkollen, mens seniorene gjennomførte sin Norgescup på Gålå (flyttet fra Førde).

Best resultat oppnådde Karsten Andre Vestad, i M19-20 fra Molde og omegn IF med 6. plass på dagens 22,5 km fristil. Karsten kjempet lenge om pallplass, men tapte litt tid de siste 2 km og endte på en flott 6. plass. 7. plass i sprint er også svært bra.

Kristine Hjellbakk Hole, Sunnylven IL i K18 år imponerte med 10. og 11. plass i sin klasse. Dette er nok klart årsbeste for NTG-Lillehammer eleven.

Lone Lorgen Øvrebust leverte jevnt sterke resultater alle 3 dager med 2 16. plasser og en 20. plass. Det er sterke prestasjoner av Stordalsjenta.

Iver Synstnes Hole, Åndalsnes IF slo til med et fantastisk klassisk løp på fredagens 10 km klassisk med en meget sterk 18. plass.

Ellers verdt å merke seg Iver Nås, Eide IL M17 og Sander Engdahl, Torvikbukt IL i M18 år som leverte flere gode løp med hhv 31, og 38. plass som best. Det er sterke resultater.

Navn

18

7

6

I senior Norgescup følger Martine Lorgen Øvrebust, Stordal IL og Team Veidekke Midt-Norge løperen opp de gode resultatene fra NM på KOnnerud. 14. plass lørdag og 13. plass søndag er sterke prestasjoner. Ellers deltok Ludvik Vartdal, Emblem IL og Bjørn Erik Langstein, Tomrefjord IL.

Deltagere fra MRSK i holmenkollen:

Sander Engdahl, Torvikbukt IL

Eskil Glomnes, Valldal IL

Kristine Hjellbakk Hole, Sunnylven IL

Adrian Flote, Hovdebygda IL

Håkon Bakke Kjerstad, Emblem IL

Aud H. Øyen, Molde og Omegn IF

Iver Synstnes Hole, Åndalsnes IF

Iver Nås, Eide IL

Julie Strand Aunan, Molde og Omegn IF

Lone Lorgen Øvrebust, Stordal IL

Live Røkke, Stordal IL

Vilde R. Lange, Vistdal IL

Mikkel W. Gautvik, Molde og Omegn IF

Hanne S. Kjos, Åndalsnes IF

Kartsen Andre Vestad, Molde og Omegn IF

Hovedledere:

Pål Bjørn Øvrebust, mob: 456 67 740

Jan Erik Westerås, mob: 907 60 268

Norges Skiforbund sender helgas Equinor Norgescup for juniorer i langrenn fra Holmenkollen direkte på web-tv fredag, lørdag og søndag. Det er i underkant av 1000 deltakere med i helga. Det er Norges Skiforbunds Asgeir Moberg som er kommentator for sendingene, mens Skiforbundets Pål Rise er reporter. Det er Norges Skiforbund Langrenn som produserer årets Equinor Norgescup i samarbeid med arrangørklubbene Kjelsås, Njård og Rustad.

Fredag er det klart for 5/10 km klassisk, mens det er sprint lørdag. Søndag avsluttes det hele med henholdsvis distansene 10 km, 15 km og 22,5 km.

Start sending /cirka sluttider:

Fredag 14. februar: Kl. 09:55-16:00

Lørdag 15. februar: Kl. 10:25-12:15 og kl. 14:55-17:00

Søndag 16. februar: Kl. 07:55-16:00

Les hele saken på skiforbundet.no

Gå direkte til Norges Skiforbunds sending:

NB: Sendingen vil være tilgjengelig for alle nettaviser/lokalaviser for fri benyttelse (reklamefri sending). For mer informasjon om dette, ta kontakt med undertegnede!

Link til arrangørens hjemmeside med link til Ski-TV

NIF-EPI03, 03