Fagdag-ski og treningssamling - Krets-Ting

Under Fagdag-ski og Vårmøtedagen i Molde 26. mai inviteres det til foredrag om "Hvordan få med flere? Rekruttering til skiidretten", og innen "Oppvarming for å prestere bedre". Atle Rolstadaas fra NSF og Gunnhild Torbjørnsen fra OLT-MN besøker oss denne dagen. I tillegg kan utøvere som ønsker det, få mulighet til to treningsøkter.

Hvilke barrierer og utfordringer møter vi i rekrutteringsarbeidet, og hvordan jobber vi med rekruttering i en verden full av tilbud og muligheter?

Atle Rolstadaas fra utviklingsavdelingen i Norges Skiforbund er en engasjert og inspirerande foredragsholder, som vil ta oss med inn på suksessfaktorer i rekrutteringsarbeidet.

Atle har vært engasjert på alle nivå i norsk skiidrett. Fra aktiv alpinist, trener i klubb, krets og universitetslag, til tillitsvalgt i alpinkomiteen i Norges Skiforbund og Sør-Trøndelag Skikrets. Siden 2016 har han jobbet i utviklingsavdelingen til skiforbundet, og har lagt ned et stort arbeid med implementeringen av skiforbundet sin utviklingsmodell (SUM).

"Optimal oppvarming"

Gunnhild Torbjørnsen er fysioterapeut og er tilknyttet Olympiatoppen Midt Norge. Hun har også besøkt MRSK tidligere, og lært oss om skadeforebygging.

Nå er det et nytt tema som bør engasjere. Hvordan optimalisere oppvarmingen til trening og konkurranser, for å kunne prestere bedre. Kan oppvarming både være skadeforebyggende og prestasjonsfremmende? Et prosjekt innen temaet har vært gjennomført i OLT-MN med suksess for hoppere og kombinertutøvere. Etter foredraget med Gunnhild vil vi forsøke å lage en treningsøkt hvor noen øvelser kan prøves ut i praksis.

Påmeldingslink

Samme påmeldingslink som til Kretstinget/ Vårmøter/ Fag-dag.

Påmeldingsfrist: 10 mai

Program for hele dagen, se Nyhetssaken vedr Skikretstinget:

Skikretsting og Fag-dag.

NIF-EPI01, 01