Basic Skills Snow Tour.

Skiforbundets "Norges-turnè" i bygging av Basisanlegg for utvikling av skiferdighet, og kurs innen Snøproduksjon, starter i Møre og Romsdal. 10 og 11 januar blir det kurs ved Skaret Skisenter (og Tusten Skiheiser) i Molde. Meld dere på nå! Vi utvider - forlenger påmeldingsfristen frem til oppstart, men ser helst at dere som ønsker å delta melder dere på bia link/ Questback.

Basic Skills Snow Tour.pdf

Basisanlegg er et satsingsområde både for Skikretsen - og hele NSF. Sist vinter ble det tilrettelagt basisanlegg ved en rekke ski-destinasjoner i landet, og mange barn, unge, landslagsutøvere mm. fikk prøve anleggene - og lovpriste denne typen aktivitet og anlegg.

Snøproduksjon er det andre temaet under kursdagene. Her er det mulig å tillegne seg kunnskap om det meste innen snøproduksjon.

Vi inviterer alle interesserte klubber, skianlegg, tråkkemaskin-ansvarlige til kurs i Molde onsdag 10 januar (ettermiddag/ kveldstid) og torsdag 11 januar. Her vil det bli kurs i hvordan lage/ tilrettelegge ulike terrengmomenter som bølger, kuler, doserte svinger, hopp mm.

Det er ønskelig at personer som drifter skianleggene og/ eller kjører tråkkemaskinene ved våre skisentre får denne invitasjonen, da basisanleggene i hovedsak er maskinpreparerte.

Kurssted vil være ved Skaret Skisenter i Molde. I tillegg vil det bli laget basisanlegg ved Tusten Skiheiser som eksempel i alpine anlegg.

Kurset er gratis.

Skikretsen har reservert noen rom ved Thon Moldefjord Hotell fra 10 til 11-01. om noen ønsker å overnatte. Pris på rommene er kr. 595 inkl. frokost.

Informer/ videresend denne informasjonen til de som kan ha interesse av dette i ditt Idrettslag/ Skianlegg.

Klikk på linken under - for program, påmelding, overnatting mm.

Basic Skills Snow Tour

BASISANLEGG