Trener 3- kurs langrenn oppstart sommer 2019

Trener 3-kurs i langrenn starter sommeren 2019 i Skjolden/Sognefjellet dersom påmelding er tilstrekkelig (minimum 15 deltagere). Oppstartdato: 27-29.06. Søk om plass nå!

Trener 3 er det høyeste Trenerkurset vi tilbyr innen langrenn.  Dersom det er nok etterspørsel kjøres kurset årlig. (Minimum 15 deltagere)
Trener 3-kurset retter seg inn mot trenere for junior- og seniorløpere på høyt nivå. Målgruppen på Trener 3 er trenere som ønsker å hjelpe utøvere som har fokus på prestasjonsutvikling mot et høyt nasjonalt nivå og internasjonal deltakelse.

Kurset starter med en samling på Sognefjellet 27-29. juni  2019.
Hovedtemaer  på denne samlingen blir langrennsteknikk med Audun Svartdal. I tillegg blir arbeidskravsanalyse og treningsplanlegging gjennomgått.

Undervisning og overnatting i  Skjolden ved Sognefjorden; praktisk undervisning på fjellet.

Samling nr. 2:  4.-8. september 2019 (onsdag til søndag) i regi av  Norges Idrettsforbund / Olympiatoppen (sammen med andre særforbund), på UBC Ullevål Stadion i Oslo. Temaer: Coaching, utøversamtaler, idrettspsykologi, ernæring, strategi- og målprosesser.

Siste samling i regi av NSF langrenn 23-24. april 2020

I løpet av året gjennomføres et omfattende arbeid med en årsoppgave, hvor temaet er planlegging, gjennomføring og evaluering av treningsåret med egen utøver (en eller flere), samt teknikkanalyse m.m. Det gis fortløpende tilbakemeldinger på innlevringsoppgaver.

For å komme med på Trener 3-kurset kreves at man har Trener 2 (eller T3 fra perioden 2002-2012), og «omfattende trenerpraksis».

Søknad om å komme med på Trener III-kurset: Send en kortfattet søknad til brynhild.saetha@skiforbundet.no innen 15.april. Oppgi navn og fødselsdato, og beskriv kortfattet/punktvis egen trenerutdanning og egen trenerbakgrunn. Det vil være begrenset antall plasser.

Kurskostnader: Pensumlitteratur er «Den norske langrennsboka» og «Utviklingstrappa i langrenn» som kursdeltagerne må ha skaffet seg. (Kan kjøpes fra NSF v/Pål Rise) Utover det vil det påløpe kostnader til egen reise og eget opphold, samt en kursavgift som dekker deler av forelesningskostnader.
Detaljer om dette publiseres her fortløpende.

Spørsmål kan rettes til: pal.rise@skiforbundet.no

nif-epi04, 04