Para-rekruttene er i rute foran sesongstart

Rekruttlaget i langrenn har gjennomført nok en solid samling med mye god trening. Les utøvernes oppsummering for å få mer innblikk hva de har vært gjennom

Det var duket for ny samling, gjengen møtte opp på Birkebeineren Stadion onsdag kveld, der fikk vi jammen storfint besøk av landslagets Eirik Bye og Arvid Nelson. Isabell hadde allerede rukket å tjuvstarte samlingen med terskeltest på mølla på høyskolen.

Torsdag startet med en knallhard skøyte intervall. Der fikk vi prøvd oss i konkurranse lignende terreng, det gjorde godt med en hardøkt og god matching. Det var definitivt en sulten gjeng som gikk inn til lunsj.
Under andre økta, som var en rolig I1 økt fikk smake på asfalten og resultatet ble skikkelig sår på skinka. Blod, svette og tårer må til om vi skal nå toppen……
Til middag disket Ole Martin og Alexander opp med nydelige laksefileter, terningkast 6.  Det var en sliten gjeng etter dagens trening, så gikk fant senga rimelig raskt.

Fredag startet som vanlig med frokost kl.07.00. Første økta ar en lang langtur på beina,  3timer der vi løp mye i myr, der var det noen som plasket mer enn andre…..  Noen måtte avslutte litt tidligere, mens vi andre som fortsatte fikk selskap av Eirik Bye på resten av økta. Slike langturer er viktig for å bygge grunnlag mot vintersesongen. Lunsjen gikk stille for seg, da det var en sliten gjeng etter langturen. Andre økt var det klart for hurtighet, der ble det en intern konkurranse mellom oss utøvere. Eirik var med oss på denne økta også, og han viste oss hvor lista ligger. Men når sant skal sies, så han fikk også kjent litt på at vi juniorene også kan gå hurtighet. Til middagen var det gutterommet som disket opp med taco, som fulgte opp med god stemning utover kvelden.

Lørdag, god morgen kl.08.00 klar for Hafjell opp. Gjengen sto klar med godt mot, gutta løp 8 km, mens Isabell gjennomførte den halve distansen. Dette var nytt for noen på laget, så litt spente var alle sammen. På den lengste distansen det ble en tett duell mellom Johannes og Thomas der sistnevnte trakk det lengste strået denne gangen.
Alle gjennomførte på en god tid, og vi kommer gjerne tilbake neste år.
På vei hjem ble det en interessant tur gjennom Jula for noen av oss. Dagens trening ble avsluttet med oppvarming og en halvtimes felles styrke. Kvelden ble nyttet til pizza, kortspill, is og sosialt samvær.

Starten på Hafjell Opp gått....

Denne gjengen var nysgjerrige tilskuere - heldigvis holdt de seg pent på sidelinja.....

Siste samlingsdag ble det en 2,5 times klassisk langtur på rulleski, inne på birkebeiner skistadion og opp mot Nordseter. Dette ble nok en god økt. Etter endt økt pakket vi oss ut av husværet vårt på Birkebeineren og tok fatt på hjemveien, noen med tog og fly, andre i bil.
Vi takker for en nok en strålende samling, ses i oktober for en ny samling.

Følg oss på Instagram, Skiforbundetfh og på Facebook, Skiforbundet FH, der vil du også finne flere bilder fra samlingen.