Junior NM 2025 til Lygna

Lygna Skisenter er tildelt junior-NM 2025. Dette besluttet nylig styret i Norges Skiforbund.

Junior-NM vil i 2025 bli arrangert på Lygna. Senenst ble det arrangert et vellykket ski-NM 2022 på Lygna, og de siste årene er det blitt arrangert en rekke mesterskap og renn. Dette viser at arrangøren og anlegget håndterer de største langrennsarrangementene i Norge.

– Vi er veldig glad for å bli tildelt junior-NM. Dette er et arrangement som vi tidligere ikke har arrangert på Lygna. Vi gleder oss til å ta imot Norges beste juniorer, og vi håper på stor deltakelse, sier rennleder, Terje Nilsen.

Det var stor konkurranse om å arrangere junior-NM i 2025, der flere klubber søkte om å få mesterskapet. Det er Lygna Skisenter som formelt er arrangør (7 klubber).

– Lygna Skisenter har de senere årene vist stor interesse i å arrangere alle typer langrennsarrangement, og nå står junior NM for tur. Norges Skiforbund Langrenn setter stor pris på en søkervillig og god arrangør som på Lygna, forteller arrangementsansvarlig i Norges Skiforbund Langrenn, Erik Husby.

Om Lygna Skisenter
Lygna skisenter eies og drives av Brandbu Idretsforening, Gran Idrettslag, Jaren Idrettslag, Moen Sportsklubb, Tingelstad Idrettsforening, Tingelstad Skiskytterklubb og Søndre Ål Sportsklubb.
Les mer om Lygna Skisenter

nif-epi04, 04