Fra venstre: Marit Gjerland, Tommy Rudihagen, Marianne Myklebust og Atle Skårdal.

Styrking av anleggsarbeidet i NSF

Anleggsarbeidet i Norges Skiforbund forsterkes gjennom å sette sammen et fagteam anlegg som består av eksisterende ressurser, samt tilførsel av ny kompetanse.

Leder for anleggsarbeidet i Norges Skiforbund, Marit Gjerland, har med seg Marianne Myklebust (spesialrådgiver rekrutteringsanlegg), Atle Skårdal (rådgiver alpinanlegg) og Tommy Rudihagen (spesialrådgiver finansiering og avtaleverk) i sitt nye team. Dette firkløveret utgjør nå NSF anleggsavdeling. I tillegg inngår også John Aalberg som rådgiver langrennsanlegg og redaktør av snøkompetanse.no. Fagteamene er innrettet etter følgende struktur: Fagteam kompetanse, Fagteam rekruttering, Fagteam teknisk rådgiving og fagteam finansiering og myndighetskrav.

– Med dette kan vi utvide anleggsrådgiving til å gjelde hele prosessen fra idè til drift. Anleggsetablering krever tålmodighet og et bredt spekter av kunnskap. Med denne staben av svært dyktige rådgivere og et utviklingsarbeid som er forankret i alle grener og kretser, håper vi å bidra til snøsikre, rekrutterende anlegg og viktigst av alt; skiglede for mange flere, forteller Marit Gjerland.