Det blir nye løyper fra skiskytterarenaen under World Cup Lillehammer. (NTB)

Endring i programmet

Grunnet vanskelige snøforhold på Lillehammer er det i dag besluttet å endre deler av programmet for verdenscuprennene i langrenn helgen 3.-5. desember.

En arbeidsgruppe bestående av representanter fra FIS, Skiforbundet og den lokale arrangøren på Lillehammer har i dag gjennomført en befaring. Gitt både snømangel, og situasjonen etter den kraftfulle vinden man opplevde før helgen, har det vært krevende å finne fram til løype som lar seg realisere de neste 10 dagene. Det vil nå bli laget løyper med snø fra deponiet på skiskytterarenaen på Lillehammer.

- Alle involverte er nå enige om å lage en løype på skiskytterarenaen på Lillehammer som gjør det mulig å gjennomføre 10km/15km friteknikk lørdag 4. desember. Skiforbundet er svært glad for at man kom fram til denne løsningen, mye takket være det iherdige arbeidet den lokale arrangøren har lagt ned og er villig til å legge ned de neste 10 dagene, sier Terje Lund, arrangementssjef i Norges Skiforbund.

Det er ingen øvrige endringer for langrennsøvelsene, eller langrennsøvelsene i kombinert.

Det er en stor jobb som nå venter den lokale arrangøren på Lillehammer for å bli klare til 3. desember.

- Vi er veldig glade for at man fant fram til en løsning i fellesskap, og selv om det vil bli svært krevende vil vi gjøre alt vi kan for at alle forhold skal ligge til rette for en folkefest på Lillehammer 3.-5. desember, sier leder for den lokale arrangøren på Lillehammer, Per Olav Andersen.