Grasottrener kurs i Hemsedal IL

En herlig gjeng med trenere i Hemsedal Idrettslag ønsket seg trenerkurs.

Torsdag 2.desember, med -10c på Gravset Skistadion ble trenerutviklere fra Norges Skiforbund ønsket velkommen med pizza og snølagte løyper.

Et fantastisk klubbhus og nypreparert stadion dannet rammene for en kveld med fokus på begynneropplæring på ski. Startpakken fra Norsk Tipping var også på plass og 10 motiverte trenere.

Grasrotkurset setter fokus på hvordan du som trener for barn kan tilrettelegge for de grunnleggende ferdighetene gjennom lek og skiglede.
Ta av og på ski, reise seg etter fall, kontroll på ski og ikke minst utnytte teknikk og terreng til å skape fart, er ferdigheter som treneren kan til tilrettelegge for.

Hemsedal IL er allerede veldig dyktige på å se barns behov, de stiller med middag og kveldsmat for opp til 70 skiglade barn i kombinasjon med skiaktivitet. Denne kvelden ble erfaringer og kunnskap delt i praksis mellom trenerutviklere fra Norges Skiforbund og trenere i Hemsedal IL, og forhåpentligvis møter barna inspirerte trenere og spennende aktivitet i tiden som kommer.

Ønsker du også et Grasrottrenerkurs i din klubb?
Ta kontakt med din skikrets.