Tord Hegdal, smøresjef (tv) og Stein Olav Snesrud, fluorfri koordinator Foto: Skiforbundet

Fluorfri koordinator og ny smøresjef

Tord Hegdahl (38) tar over lederansvaret for langrenns smøreteam- og trailer. Tidligere smøresjef Stein Olav Snesrud (40) fortsetter i Skiforbundet som fluorfri koordinator i forbindelse med FIS’ vedtak om innføring av fluorforbud fra skisesongen 2023/2024.

Tord er opprinnelig fra Svolvær i Lofoten, og bor nå på Nesodden med samboer og tre barn. Han har jobbet i Skiforbundet langrenn siden 2014, de siste to årene som nestleder i smøretraileren. Nå blir han hovedansvarlig for teamet på 11 smørere/skitestere som skal sørge for at langrennsløperne når nye triumfer i verdenscup og mesterskap.

Stein Olav Snesrud har vært smøresjef i langrenn siden 2018, og skal nå tilrettelegge for at Skiforbundets ressurspersoner i gren forbereder seg på og iverksetter fluorforbudet, som innføres av FIS fra og med den kommende skisesongen. Han vil jobbe i en delt rolle for langrenn og forbundet sentralt, hvor han skal bidra til at alle grener og arrangement tilpasser seg en fluorfri hverdag på best mulig måte.

Begge gutta gleder seg til nye utfordringer og vil samtidig fortsette sitt tette og gode samarbeid. De er lidenskapelig opptatt av å levere på øverste nivå, og tar implementering av fluorforbudet på høyeste alvor, noe som er viktig for hele Skiforbundet.