Elon fortsetter å støtte de regionale langrennsheltene i Team Elon på veien til VM i Trondheim 2025

Hvitevare- og hjemmeelektronikkjeden Elon forlenger hovedsponsoravtalen med Norges Skiforbund og den regionale langrennssatsingen Team Elon frem til år 2026.

Satsingen med Team Elon ble initiert i 2020, og består nå av fem regionlag i Norge hvor Elon bidrar til optimale forutsetninger for løpernes utvikling med mål om å ta steget inn i det norske landslaget i langrenn.
”Vi er veldig stolte over å være en del av denne satsingen hvor vi kan støtte de lokale langrennsheltene”, sier Asle Bjerkebakke, Adm.dir. i Elon Norge. ”Elon er med på å skape best mulige forutsetninger for de respektive lagene og deres løpere, samtidig som vi støtter lokalsamfunnet og gir morgendagens skiungdom gode rollemodeller.”
Et viktig delmål og en sportslig målsetning er at en av skiløperne i Team Elon representerer, og gjerne vinner VM-medalje, for Norge under VM i Trondheim 2025. For Elon er det imidlertid minst like viktig at de lokale langrennsheltene inspirerer barn og unge lokalt og får dem til å søke seg til langrennssporten. De lokale Elon-butikkene vil delta i dette oppdraget over hele Norge.
”Team Elon muliggjør kontinuitet og langsiktig planlegging, som er en forutsetning for utvikling og suksess”, sier Peder Nævestad, Kommersiell leder for langrenn i Norges Skiforbund.
”Gjennom Elon sikrer vi videre drift og kvalitet, i tillegg til rekruttering av fremtidige generasjoner lokale skiløpere i alle fem regioner,” sier Torbjørn Skogstad, leder av Langrennskomiteen i Norges Skiforbund.