Hopp til innhold

Norske skijenter og norske bønder

Langrennsjentene på Kvinner Elite skal fremover knytte et tettere bånd til den norske bonden. Blir det full klaff kan forholdet vare helt til VM i Trondheim. Det kan bli resultatet etter at Skiforbundet langrenn nå har inngått et nytt sponsorat og samarbeid med Gilde.

I tillegg til oppmerksomhet rundt Kvinner Elite vil Gilde også bli en synlig partner i de norske skikretsene. Avtalen har en varighet på to år hvor VM i Planica blir en viktig arena. Med opsjon på to nye år kan VM på hjemmebane i Trondheim 2025 også bli aktuelt. 

- Mange av våre skiløpere har et forhold til bygda, og dermed den norske bonden. Det er et godt utgangspunkt for å utvikle og bli bedre kjent med norsk mat, sier kommersiell leder Peder Nævestad i Skiforbundet langrenn. 

- Gilde har et sammenfallende og fremtidsrettet blikk med langrennssporten hvor bærekraftig utvikling og gjennomføring er i høysetet. Slik kan vi sammen sette fokus på norsk mat fra den norske bonden, sier Nævestad.

Gilde ønsker å forsterke sin identitet, «fra den norske bonden», ved å utvikle nye relasjoner og arenaer for samarbeid med de norske skijentene. Gilde er en kjent og kjær merkevare for mange nordmenn, og representerer en viktig kilde til protein.

- Vi gleder oss til følge de norske langrennsjentene på veien mot målet om å være den beste langrennsnasjonen. Gilde skal bidra med trygg og næringsrik norsk mat med god smak og kvalitet, sier markedsdirektør for Gilde, Nina Rishovd Stavenæs.

nif-epi04, 04