Klart for rulleskifest i telemark

I perioden 24. - 26.juni arrangeres et stort rulleskiarrangement for 5.gang under TelemarksVekas vinger. Endelig er det også klart for World Cup-renn i rulleski i Norge.

Det norske langrennslandslaget deltar i konkurransene, og den utenlandske deltagelsen blir rekordstor. Sammen med TV2 og Norges Skiforbund gjennomføres det verdenscup på rulleski for første gang i Norge siden 2009, både for junior og senior. Tre herlige renn utgjør årets konkurranser (se under) som sendes live.

Parallelt arrangeres det store tv-show med kjente artister og mye annet spennende for besøkende disse dagene.
– Dette er den perfekte ski-weekend for den både toppidrettsutøveren, mosjonisten og den yngre garde. Her kan man kombinere både trening, konkurranser og et stort ferietilbud i regionen, forteller prosjektleder Tormod Hynne.

Selv om Kanalrennet har World Cup-status i år, så er selvsagt den populære mosjonistklassen åpen som tidligere.

PS: Alle norske løpere som skal delta i WC på rulleski på ha godkjent helse-attest, og NSF ber om å få tilsendt disse innen fire uker før konkurransene. Les mer på skiforbundet.no

Program for World Cup på rulleski på fisski.com

World Cup-rennene sendes direkte på TV2

Påmeldingen er nå åpen via EQ Timing (linker under).

Les mye mer på arrangørenes nettsider

Program og påmelding:
Fredag 24.juni: Notodden Energi rennet (fristil).
Lørdag 25.juni: Sommarlandsprinten (fristil)
Søndag 26.juni: Kanalrennet (klassisk)

Se også sak fra oktober 2021