Uttak langrenn - WC Davos

Skiforbundet langrenn har tatt ut 23 løpere, hvorav 12 kvinner og 11 menn, til verdenscup i langrenn i Davos lørdag 11. til søndag 12. desember 2021.

I Davos skal løperne gå sprint fri teknikk lørdag og 10/15 km fri teknikk søndag.

– I Davos vil det i hovedsak være eliteløpere som skal konkurrere, sier langrennssjef Espen Bjervig og viser til Skiforbundet langrenns sesonginformasjoner.
– I tillegg får Kristine Stavås Skistad, Ragnhild Haga og Thomas Helland Larsen muligheten. Kristine er en ung løper vi har tro på. Hun vant på Gålå og gjorde en god prolog på Lillehammer, noe som viser at hun er på gang igjen etter et par tøffe sesonger. Ragnhild Haga har vist god form med fine resultater siden Beitostølen, og Thomas markerte seg med en sterk andreplass på sprinten på Lillehammer i helgen, kun slått av Johannes Høsflot Klæbo.

Uttatt kvinner sprint:

Krüger, Simen Hegstad – Lyn Ski
Nyenget, Martin Løwstrøm – Lillehammer SK
Røthe, Sjur – Voss IL

Målsetning for Norges Skiforbund Langrenn er å være verdens beste langrennsnasjon sesongen 2021-2022 målt i antall medaljer i OL i Beijing, og i antall verdenscuppoeng. Det er også̊ et uttalt mål å lede/vinne Skandinavisk Cup sammenlagt både for kvinner og menn.