Harald Østberg Amundsen (NTB)

Kommersielt samarbeid med Viaplay

Viaplay har signert en kommersiell avtale på ett år med langrenn, som blir synliggjort med logo på løpernes konkurransedresser.

- Skiforbundet langrenn er en meget sterk merkevare med en solid forankring i det norske folk. Utøverne inspirerer og gleder både barn og voksne, og sammen med forbundet står de for mange av de samme verdiene som oss. Vi er derfor stolte av å inngå et tettere kommersielt samarbeid med Skiforbundet langrenn og gleder oss til å jobbe sammen for å styrke Viaplay fremover, både som merkevare og som den foretrukne strømmetjenesten for å se film, serier og sport, sier Børge S. Nielsen, kommersiell sjef Viaplay.

- I et helt nytt TV-rettighetsbilde for langrenn er også et kommersielt kompaniskap med Viaplay strategisk riktig, og et mulighetsrom for å synliggjøre samarbeidet for seeren, sier Peder Nævestad, kommersiell leder Skiforbundet langrenn som gjennom høsten har erfart Viaplays kommersielle profesjonalitet i forbindelse med promo-innspillinger for vinteren verdenscuprenn.

nif-epi04, 04