Uttak langrenn - WC Ruka

Skiforbundet langrenn har tatt ut ni kvinner og åtte menn til den planlagte verdenscupåpningen i finske Ruka 27.-29. november 2020.

I Ruka skal løperne gå en «mini-tour» med klassisk sprint fredag, 10/15 km klassisk lørdag og 10/15 km jaktstart fri teknikk søndag. Det er totalt ti plasser for henholdsvis kvinner og menn og dermed en ledig plass på kvinneuttaket og to for menn.

Uttaket for kvinner og menn er gjort med utgangspunkt i Skiforbundet langrenns Sesonginformasjoner. Landslagsløpere er foretrukket med utgangspunkt i fjorårets resultater i sprint/distanse. De siste plassene, med henholdsvis en på kvinnesiden og to for menn, vil bli gjort etter den kommende helgens åpningsrenn på Beito.

Uttatte løpere Ruka, kvinner:

Falla, Maiken Caspersen – Strandbygda IL
Fossesholm, Helene Marie – Eiker Skiklubb
Haga, Ragnhild – Åsen IL
Johaug, Therese – IL Nansen
Stenseth, Ane Appelkvist – Grong IL
Svendsen, Anna – Tromsø Skiklubb
Weng, Heidi – IL BUL
Weng, Lotta Udnes – Nes Ski
Weng, Tiril Udnes – Nes Ski

Uttatte løpere Ruka, menn:

Golberg, Pål – Gol IL