Per Elias Kalfoss (NTB scanpix)

Ny utdannings- og FoU-konsulent

Per Elias Kalfoss (46) ansatt som ny utdannings- og FoU-konsulent i NSF langrenn.

Trysilgutten (nå bosatt i Oslo) kommer fra stilling som utdanningskoordinator i Norges Skiforbund, og har de siste årene jobbet med felles utdanningsprosjekter på tvers av skigrenene.

Per Elias har bakgrunn som aktiv utøver i kombinert på høyt nasjonalt nivå, inklusiv world-cup deltagelse, og har innehatt en rekke stillinger i Skiforbundet i perioden fra 1998 fram til i dag. Han har bla vært landslagstrener for hopp damer, administrativ leder i hopp og daglig leder i Hedmark skikrets. I tillegg har han en periode arbeidet i Antidoping Norge som spesialrådgiver.
– Med sin lange erfaring fra både toppidrett og utdanning er Per Elias meget godt kvalifisert for å bringe utdannings- og FoU-arbeidet i NSF langrenn videre i årene som kommer, sier leder for utdanning og administrasjon i langrenn, Pål Rise.
– Vi ser fram til å få Per Elias på laget fra 1. september 2019!