Grasrottrenerkurs på rulleski

Norges Skiforbund i samarbeid med Norsk Tipping «utlyser» rulleskikurs i Grasrottrener.

Norges Skiforbund har i samarbeid med Norsk Tipping et kurs kalt Grasrottrener.
Målet med kurset er å utdanne Grasrottrenere som kan tilrettelegge og skape skiaktivitet for de som skal lære å gå på ski/rulleski

Målgruppe:
Kurset egner seg også godt for barnehageansatte, foreldre, barneidrettstrenere, allidrettstrenere og trenere som ønsker å jobbe for å skape skiglede og drive ski- og  rulleskiopplæring på en pedagogisk og entusiastisk måte.

Grasrottrenerener er steget før NSF sin trenerløype, og er myntet på kursdeltagere som skal gi begynneropplæring på ski eller
rulleski.

Oppbygging og gjennomføring av kurset:
Kurset tar mellom 10 til 16 timer å gjennomføre, der 6 - 10 timer er lagt opp som teori og 4 timer er praktisk jobbing.
Teorien er lagt opp som selvstudier med tekst og videoer.
Den praktiske gjennomføringen er lagt opp med en kurslærer som gjennomgår de viktigste prinsippene for planlegging og gjennomføring av aktivitetene.

Den praktiske gjennomføringen er på 4 timer.
For ansatte i barnehager /SFO og skole kan kurset gjennomføres på dagtid (søknad gjennom klubb)
For klubber kan kurset gjennomføres en helgedag, eller på en ettermiddag og kveld.

Norsk Tipping dekker kurslærer, samt en utstyrspakke og vester til trenerne.

Krav for å søke er at klubben klarer å samle  8 deltagere pr kurs.
Det er mulig at flere klubber går sammen om å gjennomføre kurs.
Det er ønskelig at klubbene inviterer barnehager, SFO, foreldre og sine barnetrenere til å delta på kurset.

Kurset krever ingen forkunnskap.

Har din klubb lyst på kurs? Klikk her for søknad

nif-epi04, 04