NSF Langrenn og IDT med ny rulleskiavtale

Samarbeidet mellom IDT og det norske langrennslandslaget ruller videre i fire nye år - frem til 2023.

– Verdens beste landslag skal også ha verdens beste rulleski. Det har IDT. Samtidige er de en partner som hele tiden pusher på for å utvikle seg selv og oss. Slikt blir det godt samarbeid av, og nå skal vi være på lag helt til 2023. Det blir veldig bra, sier Espen Bjervig, langrennssjef i Norges Skiforbund.

IDT er både stolte og glade for at det norske langrennslandslaget forblir eksklusiv samarbeidspartner de neste fire årene.

– Vi stiller svært høye krav til oss selv og rulleskiene vi lager. At verdens beste landslag forlenger avtalen med oss, tar vi som en bekreftelse på at vi lager verdens beste rulleski og at innovasjonene våre virker. Landslagets krav til utstyr, er med på pushe vår utvikling videre, sier markedssjef i IDT, Morten Iversbakken.

Nylig inngikk IDT en avtale med svenske SKF om nye, ekslusive kulelager.

– Kravene vi stiller er at vi må ha det aller aller beste, og det IDT gjør nå med avtale SKF viser at seriøsiteten er i verdensklasse. Vi prøver alltid å optimalisere utstyr for å ta nye steg, og rulleskiene fra IDT har vært et uvurdelig tilskudd de siste årene. Nå gleder vi oss til å fortsette utviklingen sammen, sier Espen Bjervig.

IDT har jobbet tett med Norges Skiforbund helt siden 2007. Samarbeidet startet med utvikling av slipemaskiner og siden 2017 har IDT vært eksklusiv leverandør av rulleski til de norske landslagene.

–Vi startet utvikling av dagens rulleski sammen med Ingvild Flugstad Østberg i 2012. Vi ønsket at de beste skiløperne skulle gi oss sin feedback kontinuerlig slik at vi hele tiden kunne forbedre oss. Dette har prinsippet har vi holdt på helt siden starten, og i dag bruker alle de beste landslagene IDT-ski. Det er vi veldig stolte av, sier markedssjef Iversbakken.

IDT er en helnorsk, høyteknologisk innovasjonsbedrift beliggende på Østre Toten. Selskapets kjernevirksomhet omfatter produksjon av avanserte produkter innenfor områdene elektro, møbel, sport og aluminiumsbearbeiding.

Rulleskiene som IDT leverer til skilandslaget kjennetegnes ved at de er lette og svært retningsstabile. Skiene finnes som klassiske rulleski, skøyteski, stakeski, samt spesialmodeller for damer og barn.

IDT Solutions er en helnorsk, høyteknologisk produksjonsbedrift. Siden starten i 1995, har vi utviklet et unikt innovasjonsmiljø og etablert oss som en kvalitetsleverandør av teknologi og design. Du kan blant annet se våre avtrykk i signalbygg over hele Norge, på oljeplattformene i Nordsjøen og når norske langrenn og skiskytingløpere tar gull i OL. Verden er alltid i utvikling - det er IDT også.

Les mer på IDT.no

Markedssjef i IDT, Morten Iversbakken, gleder seg til fire nye år sammen med de norske langrennslandslagene.