Norges Cup Equinor

Nyheter

Arild Kirkebøen viste god sportsånd og lånte søndag ut en stav til en gutt 17/18 år med knekt stav i bakken nærmest smøreteltene.

Vedlagt bilde av hans sønn med samme type stav, 152,5 cm.  Ta gjerne kontakt med Arild på tlf. 911 23 703 om du vet hvor staven har havnet.

Gjenglemt utstyr

Etter dagens opprydning har vi blant annet funnet et par Madshus ski, en stavkogge med staver, et par Swix staver, noen enkle og litt tøy. Savner du noe, kan du ta kontakt med oss på mail: info@skinm2020.no

Tøy er samlet sammen og lagt i Konnerudhallen (ved inngang fra hall til garderobe) hvor vi vanligvis samler gjenglemt tøy.

Staver og ski er oppbevart et annet sted og kan fås tilbake ved å sendte oss en mail med beskrivelse på  info@skinm2020.no

MISTET

Andreas har mistet sine Triac 2.0 Swix staver, 147,5 cm høye.  Har noen fått med seg et par ekstra - si ifra til oss så formidler vi beskjed videre.

bilder fra helgen

Vi har lagt ut bilder fra helgens renn på Konnerud IL sin Facebook side.  Sjekk her om vi har fanget deg i linsen lørdag eller kanskje søndag.

Teknikksoner søndag 13:00

Det er to teknikksoner i 5-kilometeren. Den første er mot toppen av løypa ved ca. 2 kilometer. Den andre er i bakken umiddelbart etter passering smøreområdet/bandybanen.

I 3.75-kilometeren er det én teknikksone i bakken etter passering smøreområde/bandybanen. Dette er samme sted som i 5-kilometeren.

Løyper søndag

Løypene for søndagens distanser er åpne for testing og gjennomsyn mellom 08:00 og 08:50.  I tillegg er treningsløypene åpne som vanlig.

Startliste søndag

Søndagens startlister er nå tilgjenglig her.

parkering lørdag

Fra lørdag morgen vil alle biler bli dirigert til ledig parkeringsområde.  Følg skilting og lytt til våre funksjonærer som dirigerer til ledig parkeringsområde.

Parkering smørebiler

Fra og med fredag er det ingen parkering på smøreområdet.
All parkering skjer på angitt P-plass på andre siden av Jarlsbergveien (dvs. motsatt side av smørefasilitetene).

Strømkapasitet

Vi støtte på utfordringer med kapasitet på strømnettet idag. Vi har derfor bestilt et ekstra aggregat som settes inn i kveld. Strømkapasitet på smøreområdet skal være tilstrekkelig i forhold til bestillinger som er på 16A per kurs, men vi får en utfordring når noen henter ut mer enn 1 x 16A. Da vil det bli overbelastning og sikringene slår ut.
Om én av dere henter ut for mye går dette utover alle.

Vi henstiller derfor alle om å forholde seg til opprinnelig bestilling som er 1 x 16A.

Lagledermøte - presentasjon

Se lagledermøte fra 10. januar.

Konnerud IL tar imot 1.100 talenter imorgen

Også Dagsavisen Fremtiden har en artikkel om helgens Norges Cup renn.  Her et bilde fra dagens befaring; Rennleder Kenneth Holth, Leder Langrennsansvarlig i Norges Skiforbund, Asgeir Moberg og Leder av Organisasjonskomiteen, Arne Madsen.

Tidenes største skifest

Når det om kun få timer braker løs med trening i løypene er det noen som har vært på plass en stund allerede. I det 70 meter lange smøreteltet er det yrende liv når støtteapparatet til over 1.000 løpere skal gjøre ski og utstyr klart til test og senere fest!  Les artikkel om skifesten i Drammens Tidende.

Trening/Løyper

Fra og med onsdag 9/1 kl. 21:00 slukkes lyset i løypene rundt Konnerud skistadion og løypene blir stengt for allmennheten, frem til siste løper er i mål søndag 13. januar.  Løypene åpner til offisiell trening torsdag 10/1 fra kl. 11:00-15:00.

Sjekket brikken din i det siste?

Har du en godt brukt brikke kan det være lurt å sjekke om batteriet er intakt og at den fortsatt virker slik den skal.  Ta turen innom rennkontoret hvor Emit vil være tilstede torsdag og fredag formiddag for å teste den.

Her kan du også kjøpe ny brikke og få den registrert til rennet du skal gå nå i helgen.

Veibeskrivelse

Se parkering for alternative ruter for å komme seg til parkeringsplassene.  Det pågår noe veiarbeid i området.

dagens oppdatering fra rennleder

Etter befaring i løypene i dag gjør vi et forsøk på å få til hele 5km traseen vår. Siste døgns snøfall gjør at vi har kunnet tromle ytterste sløyfe idag, og imorgen ettermiddag vil vi ha en måkedugnad.  Vi krysser derfor fingrene for at vi da skal klare å få til en full 5km.

Vi håper på forståelse for at den ytterste sløyfen må få ligge å herde til offisiell trening kl. 11:00 på torsdag og at ingen benytter den ytterste delen før dette.  Resten av løypenettet er åpent for trening.

Tøff lue som deltakerpremie

Deltakerpremien som er en tøff lue av merket "Save the duck" kan hentes av løperne på rennkontoret. Se bilde her.

Påmelding

Den ordinære påmeldingsfristen er nå utløpt og vi har totalt 2.907 påmeldinger fordelt på de ulike klasser/dager.  Påmeldingsliste finner du under fanen påmelding.  Eventuelle feil i listene må meldes til tidtaking@skinm2020.no

Trening på Konnerud Skistadion

Løypene på Konnerud Skistadion vil være åpne før og etter offisiell trening på torsdag og etter rennslutt alle dager.  Det vil være en del aktivitet torsdag morgen med merking av løyper.  Merk at løypene stenger 5 minutter før start på renndager.

Problemer med påmelding?

Vi opplever at noen har problemer med påmelding gjennom MinIdrett.  Alle henvendelser rundt dette må rettes til asgeir.moberg@skiforbundet.no snarest.

Trening i løypenettet

I tiden frem mot arrangement vil det foregå arbeider med løyper som transport av snø og preparering.  Deler av løypenettet kan derfor være stengt i perioder. Det er produsert kunstsnø tidligere iår og dette kjøres nå ut i løypenettet for å gjøre løypene så bra som mulig for løperne.

De ytterste delene av løypa kommer trolig ikke til å bli kjørt/preparert før onsdag/torsdag.

Påmelding

Siste frist for påmelding er mandag 7. januar kl 23.59. Påmeldingslister vil bli lagt ut på hjemmesiden vår tirsdag 8. januar for gjennomsyn. Eventuelle feil må meldes til tidtaking@skinm2020.no så fort som mulig.

Startlister for fredag trekkes og offentliggjøres før offisiell trening torsdag 10. januar.

Revidert invitasjon

Nå er vinteren her og vi er i full gang med forberedelsene til Equinor Norgescup.  På en fin blanding av kunst- og naturlig snø fikk vi trent mannskapet da vi helgen 8.-9. desember arrangerte Konnerudrennet med nesten 2.000 barn og unge på startstreken.

I tiden fremover vil vi oppdatere nettsiden her med praktisk informasjon om rennet i januar.  Akkurat nå har vi revidert invitasjonen - du finner den oppdatert her.

Det er besluttet at sprintløypa endres fra opprinnelig traseé. Se oppdatert løypekart her.

Sprintløypa for kvinner går som planlagt i henhold til opprinnelig kart.

Nyheter