Kombinertsøstrene Ida Marie Hagen og Mille Marie Hagen jubler over World Cup-renn i Holmenkollen til vinteren. Foto: Steinar Bjerkmann / NSF

Kombinertkvinnene får delta i Holmenkollen

Det er stor jubel i kombinertleiren. Kvinnene får nemlig gå i Holmenkollen under World Cup-helgen kommende sesong.

Det blir hopping i Midtstuen 9. mars, mens langrennsdelen over 5 kilometer går i selve Holmenkollen lørdag 11. mars.

- Det gleder vi oss veldig til. Vi håper det blir skikkelig folkeliv på oss også, endelig blir vi en del av gjengen som får konkurrere under Holmenkollen skifestival. Sist sesong var vi frivillige og på stavpost, mens vi nå kan se fram til en fantastisk avslutning på World Cup-sesongen med renn på hjemmebane, sier kombinertsøstrene Ida Marie og Mille Marie Hagen.

Skiforbundet har hatt god dialog både med NRK, arrangør og andre grener for å få kombinert kvinner inn på et allerede tettpakket Holmenkollen-program.

- Vi har lenge ønsket å ha med oss kombinertkvinnene i Holmenkollen. Nå får vi det til. Av hensyn til bakkemannskap og det at kombinert for kvinner foreløpig ikke hopper i stor bakke, må hoppdelen gå i Midtstuen torsdag. Det er ikke praktisk mulig å arrangere hopping både i Kollen og Midtstuen samtidig, men lørdag håper vi alle er med og skaper en fantastisk folkefest for jentene. Det fortjener de virkelig, sier arrangementssjef i Norges Skiforbund Terje Lund.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Kombinertlandslaget (@kombinertlandslaget)

NIF-EPI03, 03