NSF kombinert kan juble over flere sponsoravtaler denne våren. (Foto: Stian Lysberg Solum / NTB)

Opplysningen 1881 forlenger – Craft kler opp Kombinertlandslaget

To viktige sponsoravtaler er på plass for NSF kombinert.

Som de fleste fikk med seg i forrige uke skal Craft kle opp våre utøvere fram til våren 2026. Vi har allerede rukket å teste noe av sesongens kule design. Mange vil huske at vi også hadde bekledning fra Craft i perioden 2014-2018.

- Vi har veldig god erfaring med Craft. Nå gleder vi oss til igjen å kle opp utøvere, trenere og støtteapparat i Craft-tøy. Det er ekstra gøy at våre kombinertutøvere deler kolleksjon med våre skivenner på Langrennslandslaget og Skiskytterlandslaget, sier sportssjef Ivar Stuan.

Opplysningen 1881 har vært en viktig og lojal samarbeidspartner for NSF kombinert siden 2014. De har forlenget sin avtale med oss til våren 2026.

- Opplysningen 1881 har hatt mye fokus på kvinnesatsing og rekruttering. Det har vært helt avgjørende for å kunne ta det løftet som vi har gjort med jenter på full fart opp og frem, og som er blitt toppet med VM-gull og sammenlagtseier i World Cup. Den nye avtalen gjør at Opplysningen 1881 vil ha vært med oss i hele 12 år når vi kommer til 2026, sier Stuan om samarbeidspartneren som også var hovedsponsor i perioden 2014-2018.

Like før avreise til Beijing-OL, kunne vi dessuten stolt offentliggjøre at OBOS Block Wathne fortsetter som hovedsponsor.

- Det jobbes godt i kombinert og norsk skisport. Vi har verdier, resultater og mennesker som blir lagt merke til og som mange kjenner seg igjen i, sier Stuan.

Marte Leinan Lund (f.v.), Jens Lurås Oftebro, Ida Marie Hagen, Jørgen Graabak, Mari Leinan Lund, Jarl Magnus Riiber, Gyda Westvold Hansen, Espen Bjørnstad og Espen Andersen utgjør Kombinertlandslaget i 2022/23. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

nif-epi04, 04