Framnesbakken på Voss

Kombinertsportens Venner har delt ut over 100.000 kroner til rekruttering

Kombinert-Norge jubler. En rekke rekrutteringstiltak har fått kjærkommen støtte fra Kombinertsportens Venner de siste årene.

– Vi har nå delt ut nærmere 120.000 kroner siden restarten av Kombinertsportens Venner i 2020. Midlene deles ut med ønske om å øke rekrutteringen og aktiviteten blant barn og unge landet rundt, sier Torbjørn Løkken.

Den tidligere verdensmesteren startet opp igjen Kombinertsportens Venner sammen med Inge Oftebro og Paul Einar Borgen, etter initiativ fra sistnevnte, for noen år siden. For 400 kroner kan du bli medlem – og i tillegg få en knalltøff lue med logo.

– Alle midlene som kommer inn deles løpende ut til klubber, kretser og andre rekrutteringstiltak. Sammen med hovedsponsor OBOS Block Watne og klesleverandør Craft har vi fått laget splitter nye luer foran 2022/23-sesongen, sier Torbjørn, Inge og Paul Einar.

MELD DEG INN I KOMBINERTSPORTENS VENNER

På Voss jubler ildsjel og kombinertveteran Magne Sørestrand. Hordaland Skikrins er nemlig blitt tildelt 20.000 kroner i høst.

– Målet til vinteren er å invitere både barnehager og skoleklasser til crossløype og hopp, eller aktiv bursdagsfeiring på ski, sier Sørestrand.

FOTO: Magne Sørestrand, Eldar IL

Han forteller om stort lokalt engasjement for skisport i Eldar IL. Framnesbakken er blitt det naturlige møtestedet for skileik og aktivitet.

– Eldar IL sitt nye basisanlegg har tre bakker med plast, 500 meter langrenncross (sykkelcross om sommeren), scootergarasje og gapahuk for sosialt bruk pluss bølgeløupe for magesug og spenning. Valgfag 9. klasse har bygget garasje til scooter og utlån av ski og støvler i rekruttanlegget til Eldar IL, sier Sørestrand – tydelig imponert over den lokale dugnadsånden.

FOTO: Magne Sørestrand i skileik med barnebarnet.
"Låg eg nok frampå no, bestefar".

SØK OM STØTTE FRA KOMBINERTSPORTENS VENNER

Kombinertsportens Venner oppfordrer til å søke om midler til gode tiltak for å øke rekrutteringen til vår flotte idrettsgren.

Vi satser på mange luesalg og nye medlemmer denne vinteren. Husk at alle midlene som kommer inn kommer barn og unge til gode i kombinertanlegg landet rundt, avslutter Torbjørn Løkken.

Disse har fått tildelt støtte fra Kombinertsportens Venner:

• Kollenhopp (Kollenhoppuka)
  • Granåsen Skiteam (kombinertsamling/kombitreff)
  • NSF kombinert (miljøsamling i Trysil,)
  • Fageråsen, Mo i Rana, Polarsirkelen ski kombinert (utvikling kombinert, hopputstyr rekrutter)

• NSF kombinert (25 par dragonski til klubber)
  • Elverum Hopp (hopputstyr rekrutter)
  • Byåsen IL hopp og kombinert (NNN-bindinger til hoppski)
  • Hordaland Skikrins (rekrutteringsstøtte fordelt i krets)
  • Strandbygda (støtte til løypeutstyr/anlegg til skileik)

Totalt delt ut midler (per 25/10-22): 116.250 kroner.

FOTO: Rekrutter med lånte ski i Framnesbakken.