Kristjan Ilves

NM-seier til Ilves og Westvold Hansen

Kristjan Ilves og Gyda Westvold Hansen vant sommermesterskapet på Lillehammer/Sjusjøen i helga.

Mens Westvold Hansen vant en suveren seier, vant Ilves spurten mot landslagets Espen Andersen. Espen Bjørnstad gikk inn til en 3. plass, 13,2 sekunder bak Ilves. Kristian Ilves har vært en del av det norske kombinertlandslaget de siste årene, og konkurrerer for Estland. Ilves vant også kombisprinten i norgescupen i helga, og har imponert stort mot store deler av den norske eliten.

Resultatliste sommermesterskapet

kombisprint lørdag

Ida Marie Hagen vant kombisprinten lørdag.

RESULTATER OG LIVE

Forhåndssak:
Det er klart for Norgescuphelg og sommermesterskapet på Lillehammer 18.-19. september.

Vi gleder oss til den tradisjonsrike KK-samlingen på Lillehammer. Vi planlegger en felles seanse for alle utøvere, foreldre og trenere fredag ettermiddag kl 18.00, og jobber med å finne lokaler som er passende for de restriksjoner som foreligger. Vi åpner for 14-16 år under denne samlingen (k90 og kombisprint lørdag og 2,5 km søndag).

PGA avlysning av rennet i Oslo i Oktober så vil det bli avholdt PCR for NM denne helgen.

Fredag 17. september:
Trening mot bakkeavgift i Lysgårdsbakken.
18.00-20.00: Infomøte med den nye Kombinertkomiteen for foreldre, trenere og andre i kombinertmiljøet. Hammer Hotell.
20.30: Lagledermøte arrangeres via Teams. Lenke blir lagt ut på skiforbundets nettsider.

Lørdag 18. september:
: Natrudstilen - kombisprint prolog. Rekkefølge: menn og kvinner
Deretter heat som settes opp ut ifra antall deltakere. Finaleheat avsluttes med finale for menn.
13.00: HS98 prøveomgang kvinner, menn. Rennomganger kombisprint, kvinner og menn.
Rennomgang sommermesterskap Kvinner og NC B og 14-16 år. PCR for NM Beitostølen
14.30: HS 138 prøveomgang, påfølgende rennomgang sommermesterskapet menn

Søndag 19. september:
Natrudstilen
10.00: 2,5 km 14-16 år, 5 km NC B
10.30: 5 km sommermesterskap kvinner
10.50: 10 km sommermesterskap menn

Påmelding: Online via terminliste, eller til pte@renablikk.no Påmeldingsfrist: Onsdag 16.september kl 23.59 Starkontingent: kr.170,-prkonkurranse

Annet: Det kan bli foretatt dopingkontroll og blodprøver i hht NIFs lov og FIS reglement. Arrangementet i.f.t. skiforbundets koronaveileder.

Premieutdeling for begge dager gjennomføres etter langrennet søndag.

For informasjon om Lysgårdsbakken ta kontakt med Olympiaparken v/Asgeir Bjerke 48143990.
Andre spørsmål rettes til rennkoordinator Per Tommy Enger tlf 40400105

Velkommen til Lysgårdsbakkene og Natrudstilen