Gyda Westvold Hansen (Jan Simon Schäfer)

Fem strake seiere

Gyda Westvold Hansen gikk inn til fem strake seiere i årets Grand Prix-renn i Tyskland og Østerrike.

– En fantastisk prestasjon, sier sportssjef Ivar Stuan.

Seiersmarginen i det siste rennet ble på 22,4 sekunder til italienske Annika Sieff. Westvold Hansen har vært fullstendig overlegen i årets Grand Prix-renn, og seiler opp som favoritt i kvinnenes World Cup til vinteren. Stort sett hele verdenseliten var på plass under Grand Prix-konkurransene.
– Gyda er uslåelig om dagen, og hun har levert fantastiske resultater i Grand Prix-rennene de siste 10 dagene. Fortsatt er hun «sulten» på å prestere på toppnivå etter å ha vunnet alle renn i 2021. Konkurrentene kommer til å slite med å slå henne fremover når hun er på dette nivået i bakken og i langrennsløypa. Gyda er verdens beste kombinertløper for tiden, sier en fornøyd sportssjef for kombinert i Norges Skiforbund, Ivar Stuan.

Ida Marie Hagen har også imponert i årets Grand Prix-renn. Søndag holdt det til en fin 10. plass, mens Mari Leinan Lund ble nummer 12.

Jens Luraas Oftebro var med og kjempet om en pallplass i herrerennet i dag, men endte i mål som nummer fire. Espen Andersen ble nummer åtte, mens Lars Ivar Skaarset imponerte med en 10. plass.

Mer om Grand Prix-rennene på fisski.com

NIF-EPI03, 03